10 наскоро изчезнали животни, от които ще останат само снимки

Вижте някои от най-красивите същества, които ще загубим през следващите 40 години.

Наука ОFFNews Последна промяна на 03 юли 2016 в 08:59 84153 0

Кредит Luke Leung/University of Queensland

Един малък гризач (Melomys rubicola) , който живее само на един остров край Австралия вероятно ще е първият в света бозайник, който ще стане жертва на изменението на климата, съобщават тази седмица учените от Куинсланд

Някои учени твърдят, че ние сме в средата на шестото голямо измиране, а то, за разлика от станалите преди милиони години, се дължи до голяма степен от дейността на хората. Само през последните 40 години сме загубили огромно разнообразие от видове, като тези невероятни същества, за които ни напомня Popular Mechanics.

Златна жаба (1989)

Златната жаба Bufo periglenes е била открита едва през 1966 г. от херпетолога Джей Савидж във високопланинските дъждовни гори в Коста Рика. Но последно е наблюдавана през 1989 година.

Причина за изчезване: Този вид земноводни не могат да издържат на висока температура, а след като температурата започна да се покачва заради глобалното затопляне, този вид са изчезва. Други сочат като евентуална причина гъбични инфекции на кожата и замърсяването на околната среда.

Източник: Wikimedia Commons

Занзибарски леопард (1996)

Занзибарския леопард първоначално е описан като подвид на леопарда (Panthera Pardus adersi). Той обитава танзанийслия архипелаг Занзибар. Все още не е ясно дали тази голяма котка е изчезнала - все още се съобщава за случайни непотвърдени наблюдения.

Причина за изчезване: Местните хора вярват, че леопардите са обладани от вещици и агресивно ги ловят. Животните имат слава на зли хищници, които трябва да бъдат унищожени - и дори правителството е провеждало кампании. В средата на 90-те години се положиха краткотрайни усилия за опазване усилия, но без усърдие и твърде късно.

Източник: Helle V. Goldman and Jon Winther-Hansen

Голямата бяла пеперуда от Мадейра (2007)

Голямата бяла пеперуда (Pieris brassicae wollastoni) е намерена във вечнозелените широколистни гори Laurisilva на португалските острови Мадейра. Тя достига размер от 55 до 65 милиметра. Крилата са чисто бели с широк черен кант на върховете на крилцата. Последният екземпляр е уловен през 1977 г. и повече не са намирани, въпреки 15 години изследвания през 1980-те и 1990-те години.

Причина за изчезване: Загуба на местообитания поради строителството, както и замърсяване от земеделски торове са двете основни причини за изчезването на вида. Възможна причина е и вирусна инфекция, донесена с малка бяла (рапична) пеперуда.

Източник: Wikimedia Common

Риба-куче Текопа  (1982)

Тази риба Cyprinodon nevadensis calidae е родом от горещите извори на пустинята Мохаве и е първото животно, обявено за изчезнало, съгласно разпоредбите на Закона за застрашени видове от 1973 г., чието изчезване се обяснява с разрушаването на естественото й местообитание. Последните потвърдени образци на C. п. calidae са събрани на 2 февруари 1970 г., а оттогава не е забелязан нито един екземпляр, въпреки упоритото търсене на повече от 40 места. През 1981 г. официално е обявена за изчезнала.

Причина за изчезване: Унищожаване на естествено местообитание и внасяне на инвазивни видове.

Източник: E. Theriot / U.S. Fish and Wildlife Service

Пиринейски козирог (2000)

Последният Пиринейски козирог умира през 2000 г. Клониран козирог, създаден от кожни проби, взети от последния пиринейски козирог, е роден през 2009 г. Той почива малко след раждането си от белодробни усложнения.

Причина за изчезване: Ловът е причинил сериозно намаляване на броя на животните. Еколози обвиняват испанското правителство за бездействието му да вземе мерки, които да го спасят.

Източник: A. Cabrera / Wikimedia Commons

Западноафрикански черен носорог (2006)

Величественият Западноафрикански черен носорог е обявен за изчезнал през 2006 г., след като еколози не успяха да открият нито един екземпляр в последните останали местообитание в Камерун. Западноафриканският черен носорог е един от четирите подвида носорози.

Причина за изчезване: Бракониерите ловуват носорога за рога му, който се смята в някои държави като Йемен и Китай за афродизиак.

Източник: Sideog / Flickr

Речен делфин Бейджи (2006)

Този делфин Lipotes vexillifer е един от първите видове делфини, които са изчезнали вследствие на човешката дейност. Наричани "Богинята на Яндзъ", тези сладководни речни делфини са оцелели 20 милиона години, а най-ранните документирани препратки към това животно в китайската литература датират от 200 г. пр.н.е..

През 2006 г. този вид делфин е обявен за функционално изчезнал официално. Това означава, дори и да се намерят по-възрастни екземпляри, следващо поколение няма да има.

Причина за изчезване: Тяхното изчезване вероятно се дължи на лоши методи на риболов като използване на големи мрежи и зашеметяване, което причинява случайно смъртта на делфините, на хидротехническите съоръжения по реките, корабоплаването, а също и шумът от човешката дейност по реката, който пречи на сонарната система на общуване и ловуване на тези делфини.

Източник: www.blessthislist.com

Карибски тюлен монах (2008)

Последното официално документирано наблюдение на този вид тюлен е през 1952 г. Още по-смущаващо е, че е бил единственият тюлен роден в Карибско море и Мексиканския залив. Има само още два други живи видове тюлени монаси, в Хавай и Средиземноморието. И двата вида са изложени на риск от изчезване.

Причина за изчезване: Тези тюлени са неуморно ловувани до изчезването им, първо заради месото им и второ - най-вече заради тяхната мас, която е използвана в най-различни продукти. За съжаление тези животни са особено уязвими и лесно могат да бъдат убити.

Източник: National Geographic

Гмурецът от Алаотра (2010)

Тази водолюбива птица има особено малки крила и не е можела да лети на дълги разстояния и затова прекарва по-голямата част от живота си в езерото Алаотра в Мадагаскар или околните водни басейни. Последните документирани Алаотренски гмурци са забелязани през 1985 г. Проучванията направени след това не са намерили нито едно от тези наскоро изчезнали животни и са добавени към списъка на изчезналите видове птици, които от 1600 година досега достига общо 132 вида.

Причина за изчезване: Смята се, че тези птици са унищожение от бракониерство и месоядни хищни риби, развъждани в езерото. Мрежите, които използват рибарите, също са допринесли за изчезването на птиците от езерото.

Източник: The Free Dictionary

Спиксов ара (2004)

Спиксовият ара, наречен още малък син ара, е известен с красивите си сини пера. Докато някои екземпляри все още има в плен, тези малки сини птици са изчезнали в дивата природа.

Причина за изчезване: Унищожаването на местообитанията ри незаконния лов и търговия са основните причини за катастрофалното намаляване на броя на тези папагали.

Източник: M. Stafford / www.parrotsinternational.org