Какво се случва с животните по време на ураган

НаукаOFFNews Последна промяна на 12 септември 2017 в 00:27 9063 0

Кредит Тwitter/Dark Blue Daddy‏

След като опустоши островите от Карибския басейн, ураганът Ирма се придвижи на север и вече се нахвърли на Западното крайбрежие на Флорида. Хората са най-малкото предупредени, че бурята е на път, оставяйки им време, за да се подготвят или да се евакуират.

Животните обаче трябва да се справят сами с урагана, който ги застига по пътя им. И за много от тях, тези бури са също толкова опасни, колкото са за нас, хората.

В океана и на плажа

Пораженията започва много преди ураганът да достигне земята. Бурите преминават над океана и смесват топли повърхностни води с по-хладни от по-дълбоките слоеве. В плитките крайбрежни зони студеният дъжд може да се охлади повърхността и да направи водата по-малко солена. Вълните, издигнати от силните ветрове на бурята, могат да унищожат обекти под повърхността и да пренесат тонове пясък, от морското дъно. Всичко тези действия могат да бъдат опасни за живите същества под водата.

Риби и безгръбначни може да бъдат изхвърлени на сушата и блокирани там от връхлитащата буря. Може да бъде напълно унищожен коралов риф, а на тези, които оцелеят ще им са нужни години, за да се възстановят. Наводненията може да отмият опасни замърсители в морската среда, с което да навредят на морските животни.

Ураганите унищожат риби, морски костенурки, раци и много други водни организми.

Когато ураганът Андрю удари Луизиана, например, служителите са изчислили, че повече от девет милиона риби са загинали в морето.

Интересен факт: Акулите са единствените животни, които могат да усетят падането на барометричното налягане, свързано с урагана и да напуснат района.

На земята и по дърветата

Съществата, които обитават дървета са по-защитени от тези, които гнездят по земята. Всички, което живеят на земята, рискуват да бъдат удавени.

За миещите мечки, опосумите и катериците, например, е по-безопасно по време на буря, отколкото за мишките, които вероятно усещат пълната тежест на бурята, особено по време на наводнения като това в Хюстън, предизвикано наскоро от урагана Харви.

По-високата степен на мобилност повишава шансовете за оцеляване на животното, например, когато едно дърво се изкорени или вятърът стане прекалено силен. Птиците имат най-голяма възможност да избягат и да кацнат на по-защитено място.

Оцелелите все пак ще изпитват известен недостиг, ако техните хранителни източници са засегнати от урагана. Ако се хранят с плодове, например, и ураганът обрули всички овощни дървета, за тези животните ще настанат трудни времена.

Почти 700 000 животни са загинали при урагана Катрина, а за ураганите Харви и Ирма още няма данни.

В окото на бурята

Интересно е, че в окото на бурята, обградена от бързо движещи се стени от интензивен вятър област, може да се образува огромна "клетка за птици", която държи вътре в себе си птици. Този ефект често премества птиците повече, отколкото силните ветрове.

Базово отражение (вляво) и диференцирано отражение (вдясно) на радарни изображения на урагана Хермина. Червената зона на изображението вдясно показва, че птиците се въртят в окото на Хермина.

Добрата новина

Но подобно на начина, по който горските пожари отварят нови територии за колонизация, ураганите могат да предоставят нови възможности за някои животни. Бурите могат да отнесат листата и да съборят дърветата, но тези райони, но сега тези райони са отворени за повече слънчева светлина и са готови за покълването на нови семена. Тези области могат да станат подходящи за някои животни. Учените са открили доказателства, че ураганите пренасят видове, които да колонизират нови територии - през 1995 г. 15 зелени игуани са се придвижили на сал от преплетени дървета от Гваделупа до Ангила, пресичайки Карибско море. С такива пътешествия могат да се разпространяват видове по целия свят, казват учените.

Няколко игуани са били късметлии - ураганът им помогна да колонизират нова област.

И понякога урагани просто разтърсват екосистемата. На хавайския остров Кауай, например, вече има прекалено много диви птици. Според местните жители популацията започва да се увеличава след като ураганите унищожават голяма част от местните видове.

Подобно на човешките общности, екосистемите могат да се променят, след урагана те ще се възстановят, но това отнема време.

How A Monster Like Hurricane Irma Shakes The Animal Kingdom

Birds Inside the Eye of Hurricane Hermine and 13 Other Weird Things That Have Shown Up on Radar

What happens to animals in a hurricane?