25 септември 2018
  •  Говорят медиците

Кой уби най-голямата птица, живяла някога на земята?

| ПОСЛЕДНА ПРОМЯНА 13 септември 2018 в 15:3321320

Праисторическите хора са заподозрените виновници за изчезването на най-голямата птица, живяла някога на земята, разказва BBC.

До това заключение достигнаха учените, след като откриха костите на гигантския епиорнис, наричан още Слонска птица, на остров Мадагаскар. По тях имало следи от рязане, което сочи, че животното е ловувано за храна.

Откритите останки са стари близо 10 хил. години. До сега се смяташе обаче, че първите хора са заселили острова преди 2 500 до 4000 години.

Това означава, че първите заселници на острова датират от най-малко 6 хил. години, посочва д-р Джеймс Хансфорд, учен от Лондонското зооложко общество.

Освен, че повдига въпроси за човешката история, откритието предполага различна теория за загубата на уникалната фауна на острова. Вместо да убият животните за кратък период от време, хората изглежда са живяли с огромните прици хиляди години, преди те да изчезнат.

Хората са съжителствали със Слонската птица и с други изчезнали животни в рамките на 9 хил. год. Изглежда негативният ефект върху биологичното разнообразие не е бил голям, категоричен е д-р Хансфорд.

Преди хиляди ходини Слонската птица е била често срещана на Мадагаскар. Тя е тежала повече от половин тон и е била високи около 3 м. Яйцата ѝ са били по-големи дори от тези на динозаврите.

Гигантските птици Aepyornis и Mullerornis са съжителствали с други забележителни животни като огромни лемури, също изчезнали.

Още от : Биология