Готови са на теория създаването и контролът на изкуствено гравитационно поле

Наука ОFFNews Последна промяна на 14 януари 2016 в 13:14 8857 2

Създаването и контролът на изкуствено гравитационно поле изглежда технология от научната фантастика, но Андре Фузфа (André Füzfa) професор в Университета в Намюр (Namur University), Белгия, предлага точно това в статия, публикувана в авторитетното научно списание Physical Review D.

В момента учените, които изучават гравитационните полета го правят само пасивно,единствено наблюдавайки отдалече влиянието на гравитацията в космоса.

Но според проф. Андре Фузфа, в не много далечно бъдеще създаването и контролът на изкуствени гравитационни полета може да се превърне в реалност, разказва ECN magazine.

Статията на професора дава теоретична математическа основа за метод на създаване на гравитационни полета с помощта на магнитни полета. А създаването и контролът на магнитните полета са добре усвоени от хората. В основата на математическия апарат на теорията са представени наблюдения, които показват, че силното магнитно поле изкривява пространство-времето почти по същия начин като гравитационното поле.

Фузфа представя теоретично устройство, генератор на изкуствено гравитационно поле, задвижван от електромагнити с свръхпроводящи бобини, технология, използвана в Големия адронен колайдер, най-големият и най-мощният до момента, ускорители на частици и ITER, реакторът за ядрен синтез, който сега е в процес на изграждане в южната част на Франция.

За съжаление практическият експеримент за създаване на изкуствени гравитационни полета ще изисква огромни разходи.

Подобен експеримент може да се използва за тестване на Общата теория на относителността на Айнщайн. Възможността да се създават и да се контролират гравитационни полета със сигурност ще бъде голяма стъпка напред в физиката. Хората ще могат да произвеждат гравитационни взаимодействия по същия начин, както другите три фундаментални взаимодействия (електромагнитни, силни и слаби).

Това ще открие нова експериментална и индустриална епоха.

15.01 2016 в 15:02

Кой казва, че гравитация и магнетизъм са едно и също?
A aко имате възражения към идеята, може да ги отнесете към авторът й:

Email : [email protected]
Phone(s) : +32 (0)81 72 49 32

15.01 2016 в 11:32

В такова "изкуствено гравитационно ..." ... е силно магнитно поле и ще изпържи всичко що е биология.
Ако не е силно - не може "да криви" пространството.
Всичко попаднало в "криво" - също следва кривината, в зависимост възприемането (от датчиците), дадено му еволюционно.
Много по лесен вариант е в подметки (или допирни повърхности) да е вградено автоматично вкл.-изкл. на слаби магнити. Достатъчни за придържане ... накъдето трябва.

Гравитацията няма общо с магнетизма!
...