20 април 2019
  •  Говорят медиците

Над Слънцето изгря "Айфелова кула" с височина няколко планети

| ПОСЛЕДНА ПРОМЯНА 19 август 2015 в 12:0719090
Снимката е направена с Hα–филтър, позволяващ да се наблюдава детайлно Слънцето. Снимка: Göran Strand

Шведският астрофотограф Горан Странд (Göran Strand) е заснел случайно нещо изключително - слънчев проуберанс с височина, колкото седем пъти диаметъра на нашата планета, елегантен и ефирен, напомнящ Айфеловата кула.

"Този прекрасен проуберанс веднага привлече вниманието ми. Дори през моя малък 50-мм телескоп той изглеждаше страхотно" - разказва фотографът на страницата на space.com. - "Инсталирайки другия си слънчев телескоп, който е по-голям, все си мислех, че ми напомня на нещо, докато не се сетих, че това е Айфеловата кула".

Разгъвайки 80-милиметровия си слънчев телескоп Lunt, свързан с фотокамера Point Grey Grasshopper 3, Странд направил около 1000 снимки, от които избрал 300-те най-добри и съставил това забележително изображение.

Издигналият се и задържан от магнитното поле протуберанс има височина седем диаметъра на нашата планета, но изглежда елегантен и ефирен като известната кула в Париж.

Гигантският протуберанс изглежда по-тъмен, защото плазмата в него е попаднала от по-студената вътрешност на Слънцето в много по-нажежената слънчева корона.

Слънчевата корона може да достигне температури от милиони градуси, а нажежената материя е особено ярка. На този фон, плазменият протуберанс изглежда тъмен.

Още от : Фото