20 октомври 2019
Категории
  •  Космос
  •  Физика
  •  Науки за земята
  •  Биология
  •  Медицина
  •  Говорят медиците
  •  Математика
  •  Научни дискусии
  •  Разни
FACEBOOK

Gameloft София: Топ 10 иновации, които промениха мобилните игри

| ПОСЛЕДНА ПРОМЯНА 27 август 2019 в 01:3813660

Първо мобилните телефони, а след това смартфоните превърнаха всеки един потребител в потенциален геймър. Понятие, което допреди малко повече от десетилетие се свързваше само с истински запалени играчи. В момента мобилният гейминг е индустрия за милиарди долари, като през 2019 г. се очаква да формира 45% от всички приходи в сферата на видео игрите. 

Рядко се замисляме, че зад възможността да се забавляваме в метрото с Candy Crush Saga, Asphalt или дори Fortnite стоят редица иновации, които през годините са маркирали по един или друг начин индустрията. Някои от тях са чисто технически, други са концептуални, а трети покриват бизнес аспекта.

По този повод се допитахме до най-голямото гейм студио в България за мобилни игри – Gameloft София, кои са десетте основни иновации, които ги превърнаха в световен феномен.

Мобилните телефони с Java

Преди смартфоните бяха мобилните телефони, които в началото разполагат с монохромни екрани и бавен хардуер. Съответно игрите за тях са сравнително елементарни и предизвикателството е да направиш интересно заглавие, което да може да върви на съответното устройство, но и да може да се побере в доста ограниченото място за съхранение.

Първият голям пробив в това направление е през 2002 г., когато се появяват първите мобилни телефони, поддържащи Java. Това позволява да се разработят малко по-сложни игри, които да интегрират във все по-добри като хардуер устройства. Предизвикателството тук е, че едно заглавие трябва да бъде адаптирано за всеки отделен телефон. Java не само развързва ръцете на гейм разработчиците за мобилни игри, но стимулира Gameloft да се ориентира към България при разширяването на глобалния си екип. Страната ни е атрактивна в началото на 2000-те години заради наличието на добри Java специалисти.

App Store

Споменатият недостатък на игрите за мобилни телефони е, че те са много фрагментирани. Всяко заглавие трябва да бъде адаптирано за стотици модели телефони. Смартфоните преобръщат всичко наопаки, като вкарват в уравнението различните операционни системи. Разработчиците вече се ориентират да правят игри за отделните платформи. Въпреки това проблемът с дистрибуцията им остава.
Той е решен от Apple през 2008 г. само година след официалния дебют на първия iPhone.

Тогава технологичният гигант от Купертино пуска своя онлайн магазин за приложения App Store. Възможността потребителите да могат да избират, свалят и купуват различни програми и игри се оказва революционно. Това води и до началото на изграждането на истински екосистеми от устройства, на които сме свидетели в момента с iOS и Android. Gameloft София не изостава спрямо тенденциите и почти веднага се включва в разработването на първата си игра за iPhone – Castle Frenzy. Чрез нея студиото започва постепенно да извоюва все по-голяма самостоятелност и то вече е специализирано в правенето на заглавия основно за iOS.

Сензорният екран

Първият смартфон Simon представен от IBM през далечната 1993 г. има сензорен екран, но за да може технологията да се прецизира ѝ бяха необходими близо 15 години. Тъчскрийнът позволи на гейм разработчиците да експериментират с нови форми на интерфейс и контрол в игрите. В доста случаи той се оказва доста по-интуитивен за потребителите от дребните клавиши на старите мобилни телефони.
Възможността да се натискат няколко точки на екрана едновременно също отвори допълнителни възможности за интеграцията на още по-сложни за управление игри. Както и позволи на заглавия като Angry Birds и Candy Crush Saga да станат световни феномени.

Бързият мобилен интернет

Бързата интернет връзка позволява на приложенията, включително и игрите, да заемат по-малко място на вашия смартфон. С навлизането на 4G мобилните мрежи отключи възможността за забавления в мрежа, с приятели и дори непознати. Стабилната връзка позволи интегрирането на масивни онлайн мултиплеър игри, които са по-сложни като механики и могат да задоволят по-претенциозните геймъри.

Freemium бизнес модел

App Store даде възможността на разработчиците да могат да получават директни приходи от всеки потребител, свалил техния продукт. По-сложните бизнес модели позволиха игрите да станат още по-достъпни, като се запази доходността им за създателите. Това е Freemium модела, при него заглавието е безплатно за всички. Един потребител може да не плати и стотинка, докато се забавлява с дадена игра.
Ако наистина харесва съответното заглавие и/или иска да продължи по-бързо в нея, може да избере да плати за допълнителни бонуси, виртуални предмети или буквално да спести време. Това става чрез т.нар. микротрансакции. В повечето случаи потребителите могат да постигнат същия резултат, ако не искат да платят, просто ще им отнеме повече време в игра.
Gameloft разчита на този модел от години, като всички заглавия на софийското студио го развиват доста успешно.

Мощните графични процесори

Има една константа в гейминга и тя е, че дори най-новият хардуер остарява в момента, в който си го купите. Бясната надпревара за мощни процесори, повече оперативна памет и по-добри екрани се пренесе от PC сегмента при смартфоните. От което спечелиха мобилните игри. В момента умните телефони могат без проблеми да подкарат дори сериозни заглавия, които допреди година-две са били достъпни само за компютри или конзоли.

Което прави възможно и следващата иновация:

Кросплатформеност

При кросплатформеността една игра може да се ползва на всякакви устройства. От смартфони, през таблети и конзоли, до лаптопи и PC. Такива са Fortnite и PlayerUnknown’s: Battlegrounds. Допреди две години това нямаше да бъде възможно без мощния хардуер.
Самата кросплатформеност позволява на един гейм разработчик да направи игра, която да обхване всички платформи, а не да създава отделни и несъвместими помежду си версии. Това все още е масова практика в индустрията и тепърва ще се развива като важна тенденция и иновация.

Добавената реалност

Добавената реалност (AR) позволява на потребителите да наслагват дигитални предмети във физическия свят. Смартфоните, техните камери, интернет свързаност и добър хардуер направиха възможно това да се прави в реално време, докато се разхождаме из града. Именно около тази концепция Niantic изградиха играта Pokemon Go, която превзе света през 2016 г. и все още има стабилна база. Огромната ѝ популярност, като че ли уби за известно време потенциалната конкуренция, но това не прави AR технологията по-малко незначителна. По-скоро се търсят ъгли, които да могат да грабнат вниманието на потребителите.

Игри на абонамент

Игрите като услуга са друг елемент, който ще набира сила през следващите години. За доста разработчици той може да има същото значение, както App Store-а и Freemium модела. Той има две приложения, при които потребителите плащат определена месечна или годишна такса за достъп. При първия вариант става дума за една игра, която непрекъснато се обновява, но за да можете да се забавлявате с нея трябва да плащате споменатия абонамент.

Тази опция много трудно се интегрира успешно в гейм индустрията.
Затова разработчиците поглеждат към втория вариант, при който геймърите плащат месечния или годишен абонамент и получават достъп към богат каталог от игри. Вече има няколко успешни примера като PlayStation Plus на Sony, но той е насочен основно към конзолите на японската компания. Apple обяви Apple Arcade, който има много по-голямо влияние на мобилните игри, тъй като ще е насочен към устройствата на компанията от Купертино, мнозинството от които са смартфони. Той ще стартира през есента и ще включва основно мобилни игри.

Облачният гейминг

Последната иновация, която ще бележи развитието на мобилния гейминг, са облачните платформи. Google Stadia стартира през ноември, а през 2020 г. се очаква Microsoft да пусне своя Xbox Cloud. Тези платформи комбинират две от предходните технологии – игрите на абонамент и кросплатформеността. Реално позволяват на потребителя да се забавлява навсякъде с всяко устройство. Игрите се стриймват подобно на филмите и сериалите от Netflix, Amazon Prime или HBO GO. На същия принцип потребителите плащат месечна абонаментна такса.
Предимствата? Облачните платформи позволяват да играете някое заглавие на компютъра си, да паузирате и след това да го продължите от същото място през смартфона си в метрото.


Препоръчани материали

Няма коментари към тази новина !

 
Още от : Игри
God of War е играта на 2018 (видео)
07 декември 2018 в 17:08
Всички текстове и изображения публикувани в OffNews.bg са собственост на "Офф Медия" АД и са под закрила на "Закона за авторското право и сродните им права". Използването и публикуването на част или цялото съдържание на сайта без разрешение на "Офф Медия" АД е забранено.