19 октомври 2017
  •  Говорят медиците

Да пипнеш виртуалната реалност (видео)

| ПОСЛЕДНА ПРОМЯНА 21 май 2016 в 12:4326800

Изследователи от Масачузетския технологичен институт разработиха интерфейсна технология, която ни позволява да се докоснем до обектите на виртуалната реалност.

Не са много разработените технологии, които позволяват не само да виждате, но и да докосвате обектите на виртуалната реалност. Новият проект на изследователи от Масачузетския технологичен институт под името Materiable е за интерфейс, който предава тактилни усещания.

Идеята на интерфейса, променящ формата си, е да се даде възможност на потребителите да визуализират и взаимодействат с материалите или математическите модели на явления като земетресения и свлачища.

Materiable се състои от блокове или "пиксели", които реагират на допир и дават обратна тактилна връзка. Интерфейсът може да имитира поведението на физическите обекти като например течности и твърди материали с различни свойства. Главната особеност на интерфейса е, че блоковете реагират на допира на потребителя, коригирайки реакцията си в зависимост от материала, който се имитира.

Екипът смята Materiable за мощен образователен инструмент. Децата, които използват новия интерфейс ще имат възможност да се докоснат до различни животни или известните архитектурни шедьоври. Математиците могат да видят и усетят вълновите уравнения и дори да ги променят чрез докосване.

Още от : Компютри