22 април 2019
  •  Говорят медиците

"Горещите Юпитери" - една от най-големите загадки за астрономите

Изследователите се питат как те са мигрирали толкова близо до звездите си

| ПОСЛЕДНА ПРОМЯНА 24 юни 2016 в 08:5661481
Снимка: io9.gizmodo.com

През последните 20 години екзопланети, известни още като “Горещи Юпитери“, озадачават астрономите.

Те представляват планети с маса, близка или равна на тази на Юпитер, но за разлика от него, се намират на не повече от 0,05 астрономически единици от своята звезда (около 1/8 от разстоянието между Слънцето и Меркурий). Това от своя страна увеличава техните температури на повърхността.

Изследователите се питат как и кога в тяхната история те са мигрирали толкова близо до своята звезда. Преди дни международен екип от астрономи обяви откриването на млад „Горещ Юпитер“, непосредствено близо до звезда на едва 2 милиона години – период, твърде кратък за дългата история на вселената.

Откритието ще даде нов поглед върху проучванията, свързани с образуването на този тип небесни тела и тяхното развитие впоследствие, надяват се учени от Institut de Recherche en Astrophysique et Planétologie при университета в Тулуза , цитирани от сп. Science Daily.

Екипът наблюдава звездата, наречена V830 Tau, в продължение на близо два месеца. Регистрирани са периодични колебания в скоростта на небесното тяло, разкриващи наличието на планета, малко по-масивна от Юпитер. Тя обикаля около звездата на разстояние само 1/20 от това между Земята и Слънцето.

Изследователите стигат до извода, че колкото по-млада е една планета, толкова по-близо се намира тя до звездата си и вероятно ще отнеме милиони години тя да се отдалечи от нея дотолкова, че да изстине достатъчно, за да се превърне в подходящо място за живот.

Други наблюдения показват, че „Юпитерите“ могат да се образуват само в ледените външни региони на протопланетен диск, в който се раждат централната звезда и околните ѝ планети.

Откриването на планети в орбита на толкова млади звезда може да се окаже предизвикателство, смятат учените. Причината е, че тяхната силна магнитна активност пречи на светлината, излъчвана от звездата. В този ред на мисли е истинско постижение да се раздели сигнала на звездата от този на съответната планета.

Наскоро учените публикуваха изследването, според което е твърде вероятно „Горещите Юпитери“ да имат вода под облаците.

В проучването учените разглеждали 19 “Горещи Юпитери“, наблюдавани по-рано от телескопа Хъбъл. В 12 са открити водни пари в атмосферата. Тази информация се среща в повече от дузина изследвания. Методите на анализ и интерпретация варират, защото проучванията са проведени отделно. Липсва един всеобхватен анализ на всички тези планети.

Учените все още не знаят много за естеството на тези облаци и мъгла, включително това какво ги съставя. Във всички случаи изненадата им е голяма.

Новото изследване би могло да има последствия за следващите проучвания с бъдещи космически обсерватории като James Webb Space Telescope на НАСА. Екзопланети с гъст облачен капак може би крият и други вещества, които да подскажат има ли възможност за живот на тях.

Защото "учените" винаги схващат нещата точно наобратно, отпред-назад и с главата надолу, а астрономията е може би научното поле с най-големите и най-фрапиращите абсурди.

Всички астрономически процеси са наобратно. Когато "учените" разменят местата на най-младите и най-старите звезди в измислената йерархия, всичко ще стане очевидно.

Онези звезди, които в момента "учените" ги смятат за найй-стари, са всъщност най-млади. Да тръгнат да разсъждават оттам, и всичко ще си дойде на мястото.

А не да се опитват да наизмислят все нови глупости, като "тъмната материя" и "неутрино" и "черните дупки" прочие идиотщини, само и само за да рационализират и оправдаят поредицата абсурдни допускания.

Още от : Космология