14 ноември 2018
  •  Говорят медиците

Хъбъл нарисува снимка на еволюцията на Вселената

| ПОСЛЕДНА ПРОМЯНА 17 август 2018 в 13:3124560
Снимка: NASA

Използвайки утравиолетова светлина от космическия телескоп "Хъбъл", астрономи от НАСА са успели да уловят една от най-големите панорамни гледки на огненото раждане на звезда в далечната вселена.

Снимката обхваща близо 15 000 галактики, 12 хил. от които са формиращи се звезди.

Ултравиолетовият поглед на "Хъбъл" отваря нов прозорец към еволюцията на Вселената, проследяващ раждането на звездите през последните 11 млрд. години до космическия период, в който са се формирали най-много горещи кълба - 3 млрд. години след Големия взрив.

Ултравиолетовата светлина е било липсващото парченце от пъзела. Сега, комбинирана с инфрачервени лъчи и видимите от "Хъбъл" и други телескопи на Земята, космически светлини, астрономите са сглобили един от най-подробните портрети на еволюционната история на Вселената.

Светлината от отдалечените райони, където се формират звездите, започва като ултравиолетова. В последствие, разширяването на Вселената я преобразува в инфрачервени лъчи. Сравнявайки изображения на раждане на звезда в близката вселена с това от далечната, астрономите успяват да разберат по-добре как близките галактики са се формирали от една малка група звезди.

Тъй като атмосферата на Земята филтрира повечето от ултравиолетовата светлина, космическият телескоп "Хъбъл" е способен да предостави най-прецизното наблюдение на вселената.

Още от : Космология