26 април 2019
  •  Говорят медиците

Как една черна дупка може да унищожи живота на Земята от разстояние? (видео)

| ПОСЛЕДНА ПРОМЯНА 16 август 2016 в 10:0079610

Всъщност имаме късмет с космическите съседи - наблизо няма черни дупки - най-близката от тях, A0620-00, се намира на около 2800 светлинни години от нас.

Но покрай добре познатите свойства на черните дупки, като например "нито една частица не може да ги напусне" и че тяхното раждане се предшества от разрушителна експлозия от свръхнова, има лоши новини за черните дупки. Те могат да прекъснат живота на Земята, какъвто го познаваме, дори и от огромно разстояние, пише Gizmodo.

Веднага след като експлозията превърне звездата в черна дупка (тя може да се формира и от сблъсъка на две звезди), се освобождава огромно количество енергия под формата на гама-лъчи, обяснява Kurzgesagt. Озоновият слой около Земята ни предпазва от тези гама лъчи, излъчвани от нашето собствено Слънце, но мащабният изблик на гама-радиация ще е толкова по-мощен, че може да изпържи тази страна на планетата, която ще бъде обърната към него. Гама-лъчите могат да разрушат връзките в нашето ДНК. Тъй като тези избухвания са невидими и пътуват със скоростта на светлината, ние вероятно никога няма да разберем за приближаването на някой от тях, преди да е станало твърде късно. Представете си Източното полукълбо си живее нормалния си живот, а в следващата минута се превръща в изгорена пустиня.

Добрата новина е, че гама-лъчи не се срещат много често, и за да представлява сериозна заплаха за Земята, такъв импулс трябва да дойде от точка в рамките на нашата галактика. Като се има предвид разстоянията, броя на "подходящите" черни дупки, както и вероятността от пряк удар, жителите на Земята има по-важни причини за опасения от черните дупки, например, изменението на климата, президенството на Тръмп или дали някога ще можем да видим новия сезон на "Атаката на титаните".

Още от : Космология