14 ноември 2018
  •  Говорят медиците

Солената вода на Марс

Автор: Алфред Макюън (Alfred S. McEwen) - професор по планетология в Университета на Аризона

| ПОСЛЕДНА ПРОМЯНА 29 септември 2015 в 08:50153751
Това изображение показва централните планини на кратера Хейл на Марс, едно от четири места на планетата, където учени потвърдиха снощи за наличие на течащи соленоводни потоци, наречени периодични ивици (RSL). Те са сезонно активни потоци и се простират надолу по слоя почва и скали, най-вече в посока северозапад (горе ляво). Тази снимка е направена в средата на лятото, когато RSL са най-активни в южните и средни ширини Снимка: NASA / JPL-Caltech / Университет на Аризона

През 2011 един студент на проф. Алфред Макюън, Луендра Ойха (Lujendra Ojha) открива тъмните периодични ивици на Марс и изказва предположението, че това е вода.

В обявената по-рано пресконференция НАСА оповести за "откритие, което потвърждава, че водата - макар и солена - тече и днес на повърхността на Марс". За съжаление на повечето хора, не става въпрос за извънземни.

"Марс има сезонни реки от течаща вода". Обърнете внимание на глагола "има", а не "е имал".Това не се е случвало в далечното минало - водата тече в момента.

А течната вода е ключът към земния живот, какъвто го познаваме, така че бе обявено не само фундаментално хидроложко откритие, а и важна стъпка по дългия път в подкрепа на възможността за живот на Марс.

Откритието, за което научихме снощи, е предшествано от дълги години търсения, изследвания и анализи. С удоволствие ви представяме превода на обширна статия на професор Алфред Макюън (Alfred S. McEwen), планетолог  в Университета на Аризона, един от главните герои на пресконференцията.

Още от : Космология