26 април 2019
Категории
  •  Космос
  •  Физика
  •  Науки за земята
  •  Биология
  •  Медицина
  •  Говорят медиците
  •  Математика
  •  Научни дискусии
  •  Разни
FACEBOOK

Смъртта на Принс: Защо е толкова лесно да се предозират обезболяващите?

Болкоуспокояващите засягат онази част на мозъка, която контролира дишането

| ПОСЛЕДНА ПРОМЯНА 11 юни 2016 в 08:5787330
Снимка: variety.com

Внезапната смърт на поп легендата Принс преди близо пет седмици вероятно се дължи на свръхдоза обезболяващи, сочат данни на специалисти от Минесота.

В лабораторията на Midwest Medical Examiner, която проведе аутопсия на певеца, потвърди, че той е певецът е починал от самостоятелно приложение на фентанил - синтетично опиоидно болкоуспокояващо. Докладът беше публикуван в профила на службата в Twitter.

Припомняме, че Принс беше намерен мъртъв в дома си в Минеаполис на 21-ви април, на възраст 57 години.

Експерти твърдят, че съществуват редица начини, по които обезболяващите могат да бъдат смъртоносни, особено ако са взети в комбинация с други лекарства, или ако някой започне да използва лекарствата отново след период на трезвеност. Нещо повече, хората често не са наясно колко лесно може да бъде до предозиране на тези лекарства, казва д-р Скот Кракоуър (Scott Krakower), помощник-началник на психиатричната болница Zucker Hillside в Ню Хайд Парк, Ню Йорк.

По неговите думи, повечето хора не осъзнават този факт, докато не стане твърде късно.

Опиатитезасягат тази част от мозъка, която контролира дишането. В големи дози може да забави дишането до фатално ниво.

Преди разкриването на данните от аутопсията, имаше предишни доклади, според които персоналът на Принс разбрал за пристрастяването на певеца. За това се разбрало седмица преди смъртта, когато частният му самолет е направил аварийно кацане в Илинойс.

Някои хора вземат болкоуспокояващи всеки ден и постепенно приемат все повече и повече от тях. Телата им обаче спират да се адаптират към тях много бързо, разказва още Кракоуър. При приема им с алкохол, опасността от смъртоносно предозиране става още по-голяма.

Ако се приема стимулант като кокаина например, заедно с опиоиди, стимулантът може да „маскира“ седативните ефекти на опиоидите, така че хората не могат да осъзнаят, че са прекалили с лекарствата.

В САЩ смъртните случаи от свръхдоза с обезболяващи драстично нарастват през последните години - от 2 475 общо смъртни случаи през 1979 г. до 38 675 през 2014 г.


Препоръчани материали

Няма коментари към тази новина !

 
Още от : Медицина
Всички текстове и изображения публикувани в OffNews.bg са собственост на "Офф Медия" АД и са под закрила на "Закона за авторското право и сродните им права". Използването и публикуването на част или цялото съдържание на сайта без разрешение на "Офф Медия" АД е забранено.