23 юли 2018
  •  Говорят медиците

10 прости въпроса, които доказват, че американците са по-умни от руснаци и китайци

| ПОСЛЕДНА ПРОМЯНА 30 май 2018 в 00:00106526

На всеки две години американската Национална научна фондация (National Science Foundation) представя на президента на САЩ доклад, озаглавен "Научни и инженерни показатели 2018".

Един от изводите е, че САЩ изостават зад десетки страни по присъдени бакалавърска и по-високи степени в областта на науката, технологиите, математиката или инженерството. Американската общественост също не се справя много по-добре с 10 прости въпроса, с които NSF проверява научните знания на обществото.

Имате възможност, благодарение на Business Insider,  да видите въпросите, зададени от NSF, да проверите дали можете да отговорите и след това да направите сравнение между 11 страни, в които са зададени същите научни въпроси.

Въпрос 1.

Истина или лъжа? Центърът на Земята е много горещ.

Правилният отговор...

Истина. Учените са изчислили, че ядрото на Земята има повече от 5 000 градуса по Целзий - почти до температури, която се срещат на повърхността на Слънцето.

Въпрос 2:

Истина или лъжа? Континентите променят местоположението си в продължение на милиони години и ще продължат да се движат.

Правилният отговор е …

Истина. Тектоничните плочи, които представляват огромни острови - континентални и океански - плаващи на повърхността на частично разтопената мантия. Повечето от тях се движат с около няколко сантиметра годишно. Благодарение на това имаме океани и планини, вулкани и земетресения, а дори и атмосфера, така че процесът е от съществено значение за превръщането на нашата скалиста планета в годна за живот.

Въпрос 3:

Кое е вярно? А. Земята обикаля Слънцето или В. Слънцето обикаля Земята.

Правилният отговор е …

Това може да се разбере по движението на звездите в небето, а след като хората започнаха да летят в космоса има и нагледни доказателства - красивите снимки на Земята отдалеч.

Въпрос 4:

Истина или лъжа? Цялата радиоактивност е създадена от човека.

Правилният отговор е …

Лъжа. Естественото лъчение е навсякъде, особено в космоса. Малки количества се срещат в почвата, водата и растителността. Дори част от калия, съдържащ се в бананите, е радиоактивен.

Въпрос 5:

Истина или лъжа? Електроните са по-малки от атомите.

Правилният отговор е …

Истина. Електроните са много по-леки от протоните и неутроните, които съставят ядрата на атомите.

Въпрос 6:

Истина или лъжа? Лазерите работят чрез фокусиране на звукови вълни.

Правилният отговор е …

Лъжа. Лазерите концентрират светлинни вълни, а не звукови вълни.

Въпрос 7:

Истина или лъжа? Вселената започва с огромна експлозия.

Вярно (с уговорка).

Това е най-добрата теория, която имаме за началото на Вселената -  точка с безкрайна плътност започва да се разширява и създава галактиките, планетите и звездите, които виждаме - и все още се разширява. Хората наричат ​​това "Големия взрив", макар че това не е всъщност експлозия. За да се получи експлозия, се изисква съществуващо пространство и материалът ще се разпръсне в това пространство. Големият взрив е много по-различен от това, той е разширяване на самото пространство.

Въпрос 8:

Истина или лъжа? Генът на бащата решава дали бебето е момче или момиче.

Правилният отговор е …

Истина. Полът се определя от две хромозоми, а сперматозоидът носи една от тях: или Х (женска) хромозома, или Y (мъжка) хромозома. В зависимост от това какъв сперматозоид се присъедини пръв към Х хромозома на яйцеклетката на майката, той определя пола на бебето. (XX е момиче и XY е момче).

Въпрос 9:

Истина или лъжа? Антибиотиците убиват и вирусите, и бактериите.

Правилният отговор е …

Лъжа. Антибиотиците убиват само бактерии, а не вируси.

Въпрос 10:

Истина или лъжа? Човешките същества са се развили от по-ранни видове животни.

Правилният отговор е …

Истина. Вкаменелостите в земята, генетичните изследвания и други изследвания през последното столетие показаха отново и отново, че еволюцията не само поражда видове като хората, но ще продължи да формира нови видове.

Как бе отговорено по държави:

Ето как всичките 11 държави отговориха на 10-те научни въпроса:

Как така американците са най-умни на света, а половината от тях вярват, че земята е плоска и пак от там са тръгнали всички кретенски теории като кемтрейлс, ваксини, рептили и т.н.
Babaliuga
31.05 2018 в 14:01 5
Статията Ви е малоумно формулирана.
Това първо.
Второ: Кого и къде са питали ?
Има драстична разлика между провеждането на анкетата в кампуса на някой университет и провеждането ѝ в предградията на някой град.

Заради чии ... е необходимо подобно деление ? Защо е необходимо да се подхранва огънят на русофобо-русофилската безумна джавканица ?!

Раздел "Наука" на ОфНюз беше един от най - приятните за четене в БГ пространството.
Тъжно ми е да видя, че започва да деградире.
uKBo
31.05 2018 в 00:55 4
Освен резултатите от анкетата, резултатите от коментарите също затвърждават това, че колкото са по-умни представителите на една нация, толкова по-зле живеят и евентуално подчинявайки се на естествените закони миграцията е в посока от умни страни към по-глупави : >
Beny Hill
30.05 2018 в 21:15 3
Елементарен тест, показващ колко трагично елементарни могат да бъдат някои нации. В интерес на истината, въпросите са с трудност за олигофрени, така че... някои са показали завидни знания.
vast
30.05 2018 в 11:50 2
Обожавам Американски анкети(статистики) и най-вече тези които показват колко много Американците превъзхождат останалия свят!
Make America Great Again.
Умни, умни, колко да са умни? На финала имаме таблица за състоянието на обучението по природни науки в средното образование по страни за последните 40-50 години.

Не на личните качества. Били те ум, разум, интелект или каквото там.

Още от : Науки за Земята