13 декември 2018
  •  Говорят медиците

12 вдъхновяващи цитата на Хокинг: Животът би бил трагичен, ако не беше толкова смешен

Стивън Хокинг почина на 76 години

| ПОСЛЕДНА ПРОМЯНА 14 март 2018 в 16:0072340

Един от водещите учени на нашето съвремие, британският теоретичен физик Стивън Хокинг, почина вчера, 14 март.

Хокинг е един от основателите на квантовата космология, работи върху теорията за началото на Вселената в резултат на Големия взрив и направи много открития в теорията на черните дупки. Неговото име носят две важни понятия в космологията - парадоксът на Хокинг и лъчението на Хокинг.

През 1998 г. публикува научно-популярната книга "Кратка история на времето", която разказва за появата на Вселената, природата на пространството и времето, черни дупки и теорията на струните.

Събрахме за вас най-емблематичните цитати на великия учен.

• Целта ми е много проста: искам да разбера Вселената, защо е подредена така, както е устроена и защо сме тук.
• Хората, които се хвалят със своя коефициент на интелигентност, са неудачници.
• Интелигентност е способността да се адаптираш към промяната.
• Живеех последните 49 години в очакване на смъртта. Не се страхувам от смъртта, но не бързам да умра. Има толкова много неща, които искам да направя още.
• Ние сме само току-що развили се потомци на маймуните на малка планета до невзрачна звезда. Но имаме шанс да разберем Вселената. Това ни прави специални.
• Не забравяйте да гледате звездите, а не в краката си. Опитайте се да разберете какво виждате и си задайте въпроса защо съществува Вселената.
• Бъдете любопитни. Независимо колко сложен изглежда животът, винаги има нещо, което можете да направите и да успеете. Важно е да не се отказвате.
• Основният враг на знанието не е невежеството, а илюзията за знание.
• Аз гледам на мозъка като на компютър, който спира да работи, след като компонентите му се развалят. За старите компютри няма рай или задгробен живот, това е приказка за хора, които се страхуват от тъмнината.
• Някой ми каза, че всяко уравнение, което включвам в книгата, намалява продажбите наполовина.
• Животът би бил много трагичен, ако не беше толкова смешен.
• Където има живот, има надежда.

10 декември 2018 в 10:454934