21 ноември 2018
  •  Говорят медиците

14 милиарда години в едно видео: Eволюцията на Вселената

| ПОСЛЕДНА ПРОМЯНА 03 ноември 2018 в 00:0067410
Кадър от видеото: TIMELAPSE OF THE ENTIRE UNIVERSE

Каналът Melodysheep успя да вмести в кратко видео историята за еволюцията на Вселената и да ни покаже, че за космическите мащаби на времето човешката история е кратка като миг.

Започвайки с Големия взрив и завършвайки с появата на Хомо сапиенс, това пътуване във времето се разгръща със скорост на 22 милиона години в секунда, придържайки се към съвременните научни знания.

Каналът Melodysheep използва разказите на Брайън Кокс, Карл Саган и Дейвид Атънбъроу, както и данните, получени от научноизследователските центрове на НАСА, както и проектите Voyage of Time, Cosmic Voyage и Wonders of the Universe.

Като компресира всичките 13,8 милиарда години в 10-минутна скала видеото ни помага да осъзнаем колко древна и огромна е Вселената ни и колко сме млади и нищожни в цялостната схема.

"Надяваме се, че този урок на смирение ще ви накара да поразмишлявате върху огромните, невидяни от никого епохи, които са изминали, преди да се появим ние, и върху краткотрайността на нашето съществуване. Всяко събитие, включено в този видеоклип, е завладяващо, така че силно насърчаваме всеки, който има интерес да копае по-надълбоко", пишат авторите.

Мир и любов!