15 ноември 2018
  •  Говорят медиците

15 септември, 2017: Големият финал на сондата "Касини" в облаците на Сатурн

| ПОСЛЕДНА ПРОМЯНА 15 септември 2018 в 00:008820

На 15 септември, 2017 г.,  космическият кораб "Касини" завърши своята 20-годишна мисия. Автоматичната междупланетна станция, кръстена на италианския астроном Джовани Касини, бе изпратена в космоса през октомври 1997 г. Задачите на "Касини" бяха да изследва системата на планетата Сатурн - самата планетата, нейните луни и пръстени, както и да достави спускаемия апарат "Хюйгенс" на Титан - най-големия спътник на Сатурн.

Станцията пристигна на планетата едва през юни 2004 г. и стана нейният първи изкуствен спътник. След като прекара 13 години в системата на Сатурн, Касини направи около 400 000 снимки и изпрати над 600 GB данни на Земята. На базата на резултатите от наблюденията му са написани над 4000 научни статии. Снимките на апарата позволиха на учените да открият нов пръстен на Сатурн - пръстена на Янус-Епиметей. Сондата изследва малко проучените спътници на Сатурн.

За да се избегне сблъсък със спътници на планетата, на които може да има потенциално живот, космически кораб бе насочен в атмосферата на Сатурн, където изгоря в облаците на газовия гигант.