16 години Международна космическа станция с 16 невероятни гифа

Наука ОFFNews Последна промяна на 05 ноември 2016 в 09:00 7566 0

На 2 ноември НАСА и други космически агенции отбелязаха 16 години от началото на активното използване на Международната космическа станция.

Това са 16 години, през които човечеството има постоянен пост в микрогравитация, където може да провери своите възможности като вид. Това е монументално постижение, което вече проправи път за безброй научни постижения и ще продължи да го прави години напред.

НАСА реши да отпразнува това с 16 анимирани гифа на космическата станция с кратко описание. Може да ги видите тук или на оригиналната публикация на уебсайта на агенцията:

1. Международната космическа станция се сглобява в космоса

От 1998 г. до 2011 г. пет различни космически агенции, представляващи 15 страни, сглобиха Международната космическа станция, най-голямата структура, строена някога в космоса. Днес хората все още живеят и работят в орбиталната лаборатория. На 2 ноември 2016 се навършиха 16 години постоянно човешко присъствие на борда.

2. Пристига екипажът на "Експедиция 1"

Командирът на "Експедиция 1" Уилям Шепърд поздравява екипажа си - космонавтите Сергей Крикальов и Юрий Гидзенко, когато се събират за първи път на 2 ноември 2000 година.

3. 11 септември, 2001

Командирът на "Експедиция 3" Франк Кълбъртсън е единственият жив американец извън планетата на 11 септември, 2001. Той е заснел това, което е виждал, в този съдбовен ден от космическата станция.

Космическата станция предлага уникално удобна позиция за наблюдение на Земята. Екипажите на станцията могат да наблюдават и събират изображения на събитията, докато се случват. Така те могат да играят важна роля в оказването на помощ на аварийно-спасителните служби с информация кои области са най-нуждаещите се по време на стихийни бедствия.

4. Роботизираната ръка изгражда станцията парче по парче

Японският експериментален модул или "Кибо" е инсталиран на космическата станция на 3 юни, 2008. "Кибо" означава "надежда" на японски и това е най-големият единичен модул космическа станция.

5. Първият 6-членен екипаж на станцията

Първият 6-членен екипаж на космическата станция се събра за пресконференция на 29 май, 2009. Това е първият и единствен път, когато всички международни партньори са представени на космическата станция по едно и също време. Тук са астронавти на НАСА, CSA, ESA, JAXA и Русия.

6. Частна компания посещава станцията

В момента частните компании SpaceX и Orbital ATK правят редовни пътувания за доставки на товари до космическата станция. Програмата на НАСА за съвместна работа с частни компании се развива и се разработва космически кораби за транспорт на хора до Международната космическа станция.

7. Олимпийският факел стигна открития космос

Руските космонавти Сергей Рязански и Олег Котов изнасят олимпийския факел извън космическа станция в открития космос на 9 ноември 2013 г. Факелът се отправи към станцията като част от щафетата на Олимпийския огън преди зимните олимпийски игри 2014 в Сочи, Русия.

8. Тестване на пожар в космоса

Астронавтът Рийд Вайсман засне плаващото огнено кълбо, наблюдавано по време на експеримента Flex-2 на космическа станция на 18 юли 2014 г. Резултатите от изследването могат да помогнат за създаването на по-добри двигатели тук на Земята.

9. Полярни сияния

Полярните сияния са едни от най-красивите гледки за астронавтите на станцията. Спектакълът е резултат навлизането в атмосферата на високоенергийни частици от слънчевия вятър или гигантски изригвания, известни като изхвърляния на коронарна маса.

10. Изгрев

Астронавтите виждат 16 изгрева и залеза всеки ден, защото станцията обикаля Земята на всеки 90 минути.

11. Водни мехурчета

В условията на микрогравитация течностите се носят свободно в сферична форма, но при контакт с други обекти повърхностното напрежение определя формата им.

12. Излизане в открития космос

Астронавти Тери Виртс и Бари "Бъч" Уилмор заснеха първите GoPro кадри в открития космос на 25 февруари 2015. Към днешна дата са проведени 195 излизания в открития космос за изграждане и поддържане на космическата станция.

13. ДНК секвениране

За първи път в историята ДНК е успешно секвенирана в условията на микрогравитация като част от експеримент на Biomolecule Sequencer, извършен от астронавта на НАСА Кейт Рубинс на борда на космическата станция. С помощта на ДНК секвенирането в космоса астронавтите ще могат да диагностицират заболявания или идентифицират микроби в станцията и да определят дали те представляват заплаха за здравето на астронавтите.

14. Млечния път

Нашата галактика Млечен път е едва доловима от станцията докато преминава през "нощната" страна на Земята.

15. Астронавтите опитват първите отгледани в космоса марули

Астронавтите Скот Кели, Кел Линдгрен и Кимия Юи опитват марулята, които са отгледали в космоса за първи път на 10 август 2015 г.

16. Първото разширение на космическия дом

Разширението BEAM.

Bigelow Expandable Activity Module (BEAM) е надуваем мобилен модул - първото по рода си допълнително помещение, разширяващо космическата станция. BEAM е надут на 28 май 2016 г. Той заема малко място при транспорт в космическия кораб, но осигуряват голям обем за работа и живот в космоса, след като се раздуе.