11 декември 2019
  •  Говорят медиците

3 милиона долара ще получат откривателите на гравитационните вълни

| ПОСЛЕДНА ПРОМЯНА 04 май 2016 в 15:1425540

Учените, които участваха в откриването на гравитационни вълни ще получат специална награда в размер на 3 милиона долара.

Наградата Breakthrough за фундаментална физика ще им бъде присъдена във връзка с практическото потвърждение на съществуването на гравитационни вълни, се казва на сайта на организацията.

Първото в историята на човечеството откриване на гравитационни вълни се случи през септември 2015 г., а на 11 февруари, 2016 на пресконференция бе обявено постижението.

Трите милиона парична награда ще бъде поделена между основателите на колаборацията LIGO, извършила откритието, Роналд Древър (Ronald Drever), Кип Торн (Kip Thorne) и Райнер Вайс (Rainer Weiss) и още 1012 сътрудници.

Победителите ще получат наградата в края на 2016 г., заедно с лауреатите в другите области на науката. До момента номинациите за математика и биология все още не са определени.

Наградата Breakthrough Prize е най-голямата научна награда в света с награден фонд от 3 милиона долара. Нейни основатели са Юри и Юлия Милнер (Mail. Ru, DST Global), Марк Зукърбърг (Facebook), Сергей Брин (Google) и китайският предприемач Джак Ма (Alibaba Group).