17 декември 2018
  •  Говорят медиците

30-годишно проучване не намери никаква връзка между мобилните телефони и рака

Учените опровергаха връзката между рака на мозъка и мобилните телефони

| ПОСЛЕДНА ПРОМЯНА 08 май 2016 в 10:0056541
В 1987 Telstra пуска в Австралия първия мобилен телефон. Анализът на 29-те години употреба на мобилни телефони не показва никаква връзка между използването им и поява на рак на мозъка. Снимка: The Sydney Morning Herald

Учени от университета в Сидни доказаха, че излъчванията на мобилни телефони не са свързани със случаите на рак на мозъка.

Проучването е представено в списание Cancer Epidemiology.

Австралийските изследователи проследяват честотата на случаите на рак на мозъка в населението на страната от 1982 до 2013 г. Те откриват, че няма никакви статистически доказателства в подкрепа на идеята, че използването на мобилни телефони може да причини рак

Общо за този период са наблюдавани 19 858 случаи на мозъчни тумори при мъжете и 14 222 - жени.

Учените съотнасят данни за различни възрастови групи и установяват, че честотата на случаите на рак на мозъка е стабилна в продължение на 30 години и не зависи от използването на мобилни телефони.

Ръст в заболеваемостта се наблюдава само за категорията над 70 години. Но учените не свързват това с развитието на използването на телефоните, защото ръстът в заболеваемостта се пада през 1982 година, когато мобилните телефони нямаха широко разпространение.

Това не е първото проучване със сходни резултати, припомня Gizmodo. През средата на 2009-та излиза окончателният подробен доклад за тенденциите на разпространението на рака на мозъка в скандинавските страни през последните 30 години. Изследователите не са открили "ясна промяна в дългосрочните тенденции на ръста на тумори на мозъка."

През 2008 г., учени от Imperial College в Лондон започват на 10-годишно проучване за зависимостта между телефоните и рака. Проследени са общо 200 000 потребители на мобилни телефони (90 000 от тях британци). Изследователите не са установили никаква връзка с повечето ракови заболявания.

"Използване на мобилни телефони непрекъснато расте. Но защо тенденцията на развитието рак на мозъка паднат?" - пита Fortune.

Данните съвпадат с другите проучвания, проведени в различни страни, но Австралия е особено подходяща - тук всички диагностицирани случаи на рак трябва да бъдат регистрирани по закон, което създава на добра основа за проучвания.

Резултатите от австралийското изследване едва ли ще са аргумент, за тези, които вече имат мнение за вредата от мобилните телефони. Така например миналата година съдът на френския град Тулуза присъди пенсия за инвалидност на жена, която твърди, че страда от изтощителна алергия от електромагнитните лъчения на битовата техника и мобилни телефони.

A докато учените си губят времето с глупусти американски консерви ни заразяват със СПИН. ИСТИНА Е. Консервите за нас със американска царевица и риба тон от западна евреопа са намазани по ръбовете със СПИН най тежак стадий и в момента в който се порежем на тях се омаломащяваме защото така действа болестта