14 декември 2019
  •  Говорят медиците

30-метров астероид се носи към Земята. Ще прелети на разстояние 5 пъти по-близо от Луната (видео)

| ПОСЛЕДНА ПРОМЯНА 19 ноември 2019 в 09:5341050
Позициите на известните близкопрелитащи обекти през последните 20 години. Вече има над 18 000 известни такива обекти и степента на откриване е средно около 40 на седмица. Кредит: NASA / JPL-Caltech

По данни на Центъра за наблюдение на близки космически обекти (CNEOS - Near-Earth Object Observations Program) на НАСА днес, 19 ноември 2019 г. в 10:01 часа българско време близо до нашата планета ще премине астероидът 2019 WH, чийто размер може да достигне 36 метра.

Астероидът е открит само преди четири дена. По време на максимално си приближаване скоростта му спрямо Земята ще бъде 11 километра в секунда.

Тогава ще бъде на разстояние 85 хиляди километра, което е почти пет пъти по-малко от средното разстояние до Луната (385 хиляди километра). Това е втората най-голяма космическа скала, която мине толкова близо тази година.

via Gfycat

Астероидът 2019 WH е астероид от Аполонов тип.

Той прави една обиколка около Слънцето за 708 земни дни или 1,94 земни години, като максимално се отдалечава от него на 334 милиона километра и се приближава до 130 милиона километра.

Според статистиката всяка година няколко десетки по-малки астероиди в диапазона от 6 до 12 метра прелитат покрай нашата планета по-близо от разстоянието от Земята до Луната, но такъв голям обект, само на 85 хиляди километра, е рядкост.

Анимацията показва позициите на известните близкопрелитащи обекти през последните 20 години. Вече има над 18 000 известни такива обекти и степента на откриване е средно около 40 на седмица. Кредит: NASA / JPL-Caltech