24 юни 2018
  •  Говорят медиците

360-градусова визуализация на пътeшествие до центъра на Млечния път (видео)

Земята се намира на разстояние от 225 трилиона километра от центъра на галактиката

| ПОСЛЕДНА ПРОМЯНА 12 януари 2018 в 10:1433860
Кадри от пътешествието до центъра на галактиката. Снимка: NASA

Панорамна визуализация на пътeшествие до центъра на Млечния път бе съставена с помощта на данни, получени от Обсерваторията Чандра и други телескопи, съобщава НАСА.

Както отбелязват изследователите, Земята се намира на разстояние 26 000 светлинни години (225 трилиона километра) от центъра на галактиката, така че човек физически не може да направи такова пътуване. В същото време е възможно да се проучи тази област с помощта на съвременните телескопи.

Визуализация на центъра на нашата галактика. NASA/CXC/Pontifical Catholic Univ.

Визуализация на центъра на нашата галактика с обозначения. NASA/CXC/Pontifical Catholic Univ.

Визуализацията се основава на изображенията на звездите Волф-Райе, получени от инфрачервения телескоп Very Large Telescope на Европейската южна обсерватория. Звездите се намират на разстояние около 1,5 светлинни години от центъра на Млечния път и мощните газови потоци, които излизат от повърхността им, пренасят част от тяхната материя в космоса.

Когато излитащият от тях газ се сблъска с емисиите от други звезди, се произвеждат ударни вълни, подобни на гърмежи, които проникват в околната област. В тези ударни вълни температурата на газа се повишава до милиони градуса, което го кара да свети в рентгеновия диапазон. И благодарение на това наблюденията с рентгеновата космическа обсерватория Чандра предоставиха важни данни за температурата и разпределението на този газ.

Зрителят може да види около 30 масивни звездни гиганти - звезди на Волф-Райе, които се въртят около свръхмасивната черна дупка в центъра на галактиката Стрелец А* (Sagittarius A* или Sgr A *), която е и източник на радиоизлъчване.

Видеоклипът обхваща период от 500 години.