28 ноември 2020
Категории
  •  Космос
  •  Физика
  •  Науки за земята
  •  Биология
  •  Медицина
  •  Математика
  •  Научни дискусии
  •  Разни
FACEBOOK

4-дневна учебна седмица - по-добри постижения нa децата

| ПОСЛЕДНА ПРОМЯНА 01 септември 2015 в 09:42 28071

Откакто съществува училището, учениците са искали да прекарват по-малко време там. Изглежда, че за първи път научно изследване проведено в Щатите е показало, че предоставянето на три-дневен уикенд на учениците изглежда няма негативни последствия за техните академични постижения - всъщност резултатите показват, че подобен график на учебните занятия може дори да повиши резултатите им на изпити.

Изследването е насочено към ефекта на четири-дневната учебна седмица върху способностите за четене и смятане при деца на 4-5 годишна възраст в Колорадо. Скъсената учебна седмица не била свързана с промени в способностите за четене, но за сметка на това резултатите по математика били значително по-високи при децата, които посещавали училище с един ден по-малко на седмица.

Изследването идва в момент, в който голям брой училища в Колорадо, Ню Мексико и Уайоминг вече са скъсили учебната седмица до 4 дни, а други щати обмислят да последват примера им с цел намаляване на разходите. Трабва да уточним, че четири-дневната учебна седмица съдържа същото количество учебни часове, както и нормалната училищна седмица, но те са събрани в 4, вместо в 5 дни.

"Това което ми беше най-интересно около резултатите е, че те са напълно противоположни на очакваното," разказва Mary Beth Walker в прес-съобщение, един от изследователите от Университета на щата Джорджия. "Смятахме, че особено при по-малките деца в ранна училищна възраст, по-дългите дни при по-кратка учебна седмица ще навредят на академичните им постижения, тъй като при тях продължителността, в която могат да поддържат вниманието си е по-ниска. Освен това, по-дългия уикенд би им дал повече възможности да забравят вече наученото."

Но резултатите показват тъкмо обратното. Бил регистриран броят ученици във всяко училище, които показали отлични и превъзходни ("proficient" или "advanced") резултати на държавните тестове по четене и смятане преди и след въвеждането на четири-дневните учебни занятия. Средно 55,5% от учениците постигали такива високи резултати на тестовете си по математика преди учебната седмица да се промени в 4 дневна, но след промяната този процент скочил на 63,1%.

Подобрението се повишавало с времето, като средно 72% от учениците демонстрирали "proficient" или "advanced" оценки на тестовете си по математика две години след въвеждането на 4-дневната учебна седмица. Процента на учениците демонстриращи същите високи резултати в четенето се повишил от 61,5 до 71%, но тази промяна не достигнала статистическа значимост.

Очевидно изследването показва само корелации между 4-дневната учебна седмица и по-доброто представяне в училище и не доказва категорично, че по-малкото дни в клас директно повлияват резултатите от изпитите. Изследователите също признават, че все още не могат да обяснят как 3-дневния уикенд би могъл да допринася за добрите резултати на децата. Все пак те твърдят, че имат теория по въпроса.

"Мояте лична хипотеза е, че на учителите им е харесало толкова много и били толкова ентусиазирани заради 4-дневната учебна седмица, че реално започнали да си вършат по-добре работата," твърди Уокър. "Има доказателства при изследвания с други професии, че 4-дневната седмица значително повишава продуктивността."

Това първоначално изследване се е извършило само в провинциални училища и са нужни допълнително проучвания, за да се покаже дали 4-дневната учебна седмица може да допринесе и за тези живеещи в големите градове, както и да се изследва по-задълбочено откъде точно идват тези разлики. 

Засега предварителните проучвания сочат, че премахването на един учебен ден от седмицата не повлиява в негативен аспект академичните постижения при малки деца. И ако това може да помогне на училищата да спестят много пари и потенциално да спомогне на учениците и учителите да са по-активни в образователния процес - толкова по-добре! 

Нека просто да се надяваме, че веднъж след като 3-дневния уикенд бъде адаптиран в училищата, на работните места да започне да се случва същото. Защото, сигурно много хора ще се съгласят, би било толкова по-добре да работим с някой час повече от понеделник до четвъртък в името на един напълно свободен от задължения петък.

Изследването е публикувано в списанието Education, Finance and Policy.

Източник: Science Alert


Поп Дръвчо 01.09 2015 в 14:00 1
+ 3
- 1
Дедо поп има въпрос - какво ще правят малките поразници в тоя един ден от седмицата когато те не са на училище, а родителите им са на работа?

Майтап разбира се - просто редовият български родител е близо до това мислене.
 
Още от : Новини
Всички текстове и изображения публикувани в OffNews.bg са собственост на "Офф Медия" АД и са под закрила на "Закона за авторското право и сродните им права". Използването и публикуването на част или цялото съдържание на сайта без разрешение на "Офф Медия" АД е забранено.