16 декември 2019
  •  Говорят медиците

50 години космически изследвания в БАН

Институтът по космически изследвания и технологии на БАН отбелязва 50 години от създаването си с изложба и тържествено събрание

| ПОСЛЕДНА ПРОМЯНА 04 ноември 2019 в 12:256870
Снимка: ИКИТ - БАН

Непоказвани фотографии, снимани от кораба на първия български космонавт Георги Иванов „Союз 33“ ще покаже Институтът за космически изследвания и технологии (ИКИТ-БАН) по повод своя 50-годишен юбилей.

Изложбата „Земята през погледа на първия български космонавт Георги Иванов“ и тържествената сесия-събрание ще се състоят на 6 ноември от 10.30 часа в зала „Проф. Марин Дринов“ на Българската академия на науките.

Институтът води началото си от създадената на 1 ноември 1969 г. Научна група по физика на космоса. С решение на Бюрото на Министерски съвет от 1974 г. тази група прераства в Централна лаборатория за космически изследвания, която през 1987 г. е преструктурирана в сегашния Институт за космически изследвания на БАН.

Мисията на ИКИТ – БАН е извършване на фундаментални и приложни изследвания в областта на физиката на Космоса, дистанционните изследвания на Земята и планетите и аерокосмическите технологии.

Събитието ще се проведе под патронажа на Президента на Република България Румен Радев.