06 юли 2020

7-те математически принципа, които определят живота ни, в една книга (видео)

| ПОСЛЕДНА ПРОМЯНА 01 февруари 2020 в 00:44 46120

Математиката е разказ за света около нас. Всъщност всички ние боравим с математически принципи през цялото време – когато общуваме, пътуваме, работим или си почиваме. Малцина обаче си дават сметка за истинската сила на математиката – степента, в която тя присъства не само във всеки офис и всеки дом, но и във всеки аспект от живота ни: от съдебните зали до болничните отделения.

В тази необикновена книга Йейтс разказва за истински съдбоносни събития, в които приложенията на математиката или злоупотребите с нея са изиграли решаваща роля: пациенти, страдащи заради своите гени; предприемачи, разорили се заради повредени алгоритми; жертви на съдебни грешки или на софтуерни дефекти. Ще проследим историите на инвеститори, лишили се от цяло състояние, или родители, загубили децата си заради математически грешки.

В хода на изложението Йейтс ще ни въоръжи с простички математически правила и похвати, които могат да ни помогнат да вземаме по-добри решения в нашето все по-зависимо от числата общество. От книгата ще разберете защо винаги има смисъл да поставяме под въпрос статистическите изводи и защо понякога е жизненоважно да потърсим второ мнение. Познаването на ключови математически принципи често е определящо за това дали ще успеем в начинанията си, или ще се провалим.

Открийте безбройните приложения на математиката и оптимизирайте алгоритъма на живота си!

Кит Йейтс е старши преподавател в катедрата по математически науки и съръководител на Центъра за математическа биология в Университета в Бат. Завършва докторат по математика в Оксфордския университет през 2011 г.

Новата книга "Математика на живот и смърт" на Кит Йейтс на издателство "Изток-Запад" скоро ще бъде в продажба. Следете сайта на издателството.