72 медала донесоха олимпийците ни през 2018!

СООПН Последна промяна на 21 декември 2018 в 12:21 1931 0

На 19.12.2018 г., в Археологическия музей към БАН се проведе Осмата Годишна Олимпийска среща, превърнала се в централно събитие в календара на СООПН. Срещата е тържествен повод, който среща настоящи състезатели, техните ръководители и всички замесени в успехите на талантливите ни ученици в областта на природните науки - астрономия, биология, информатика, математика, математическа лингвистика, физика и химия.

През 2018 г. участниците от националните олимпийски отбори по природни науки - донесоха цели 72 медала, сред които: 18 златни, 33 сребърни, 21 бронзови, както и 8 почетни грамоти.

Традиционно Олимпийската среща се провежда под патронажа и с присъствието на президента на Република България. По време на днешната церемония г-н Румен Радев поздрави състезателите и им пожела още много успехи и през идната 2019 година: "C вcичĸo, ĸoeтo пocтигaтe, виe гpaдитe cвoeтo бъдeщe, нo извъpшвaтe и eднa изĸлючитeлнa oбщecтвeнoпoлeзнa дeйнocт, зaщoтo вaшитe ycпexи ca нaй-дoбpaтa peĸлaмa нa Бългapия пpeд инвecтитopитe дa избиpaт cтpaнaтa ни".

Приветствия за успехите от изминалата състезателна година чухме и от заместник-министъра на образованието г-жа Деница Сачева, и от програмния директор Образование на големия олимпийски спонсор, Фондация “Америка за България”, г-жа Наталия Митева.

Председателят на УС на СООПН Алексей Христов изказа своите благодарности от името на Сдружението към всички, съпричастни на олимпийската кауза вече години наред. От страна на учениците в церемонията взеха участие и тазгодишни златни медалисти - Здравко Иванов (златен медалист от отборите по лингвистика и сребърен по биология) и Борислав Антов (златен медалист от Международната и от Балканската олимпиади по математика – 2018 г.).

Важно е да изтъкнем, че България, като инициатор или първоучастник в такива ученически надпревари, е част от олимпийските среди още от първата такава олимпиада - тази по математика от 1959 година. От тогава насам всяка година на международната сцена страната ни изпраща своите делегати - около 60 ученика в над 15 различни межданародни, балкански и европейски състезания. От 1959 г. досега националите са донесли за България цели 893 медала - 167 златни, 308 сребърни, 418 бронзови.

Зад достигането на всички тези успехи стоят изключителният талант, отдаденост и дисциплина на над 60 състезатели и целогодишният труд на техните учители – десетки преподаватели и учени, ангажирани със селекцията и подготовката на националните ни отбори по астрономия, биология, информатика, математика, математическа лингвистика, физика и химия.

Традиционната годишна среща продължи и в неформална форма , като добави и бивши състезатели по природни науки, за Зимна Алумни среща на СООПН в Techno Magic Land.

----

Сдружение на олимпийските отбори по природни науки - СООПН, е сдружение с нестопанска цел, създадено през 2010 г. по инициатива на Фондация “Америка за България”. С финансовата подкрепа на Фондацията Сдружението подпомага развитието на националните олимпийски отбори по природни науки в България, като организира подготовката им за участие в международни състезания и олимпиади, и информира българското общество за наистина забележителните успехи на учениците-олимпийци. Участниците в олимпийските отбори по природни науки у нас са ученици между 8-ми и 12-ти клас. От създаването на българското олимпийско движение по природни науки нашите ученици са успели да донесат на страната ни общо 726 медала - 132 златни, 244 сребърни и 350 бронзови - от най-престижните международни олимпиади и състезания по астрономия, биология, информатика, математика, математическа лингвистика, физика и химия.