01 юни 2020

Американски военни регистрираха експлозията на руски обект в космоса

| ПОСЛЕДНА ПРОМЯНА 11 май 2020 в 11:3251260

На 8 май на околоземна орбитаа се е взривил резервоара за гориво на руския ускорителен блок "Фрегат-СБ" като са се образували десетки отломки. Това съобщение на едно от подразделенията за контрол на космическото пространство на ВВС на САЩ бе потвърдено и от Роскосмос.

Отбелязва се, че инцидентът не е свързан с сблъсък с друг обект.

Съобщава се, че преди експлозията обектът, който представлява тороидален резервоар на ускорителния блок "Фрегат-СБ", който при извеждането на спътника в орбита се отделя след изразходването на горивото, е бил в орбита с минимална надморска височина от 422 километра и максимална от 3606 километра, съобщава РИА Новости. През юли 2011 г. той бе използван за доставка космическата обсерватория "Спектр-Р".

Според представител на Роскосмос причината може да е експлозия на остатъци от гориво поради загряване от Слънцето, "ситуацията е неприятна, но това се случва веднъж годишно", предава агенция Интерфакс, цитирана от вести.ру

От 1961 г. насам в орбита са регистрирани около 250 разрушавания на космически обекти - активни и неактивни спътници, използвани степени на ракети и ускорителни блокове, което се случва или в резултат на експлозиите им, или след сблъсък с други обекти.

Сега в орбита има около 3 милиона фрагмента от космически отломки, които ще се разпаднат на по-малки частици. Това може да доведе до ефекта на Кеслер - хипотетична ситуация, при която боклуците в космоса няма да позволят космическите полети.