18 януари 2019
  •  Говорят медиците

Анимация на въртящата се Церера

| ПОСЛЕДНА ПРОМЯНА 02 март 2015 в 00:2211210
Снимка: NASA/JPL-Caltech/UCLA/MPS/DLR/IDA

Екип на мисията Dawn е съставил анимация от изображения, заснети от космическият апарат Dawn по време на подхода му за влизане на орбита около планетата джудже Церера, което ще се осъществи в петък, 06 март.

Досегашните снимки показват множество кратери и необичайни светли петна.

Изследователите ще търсят признаци за промяна в характеристиките на петната, които да издават съвременна геоложка активност. Но учените ще разгледат по-детайлно какво точно представляват белите петна, когато сондата навлезе в орбита около Церера.

Това е ускорен филм на въртящата се Церера, съставен от снимки, направени от мисията Dawn на НАСА по време на подхода към планетата джудже. Изображенията са направени на 19 Февруари 2015, от разстояние от близо 46 000 км. по време на едно пълно завъртане на планетата-джудже, което трае около девет часа. Всеки пиксел от изображението се равнява на 4 километра.