16 декември 2018
  •  Говорят медиците

Анимация показва как Илън Мъск ще изпрати до Марс днес своята Tesla

| ПОСЛЕДНА ПРОМЯНА 06 февруари 2018 в 12:2945110

Ден преди старта на най-мощната ракета в историята на компанията SpaceX, основателят й Илън Мъск публикува видеоклип, който показва анимацията на всички фази на полета на Falcon Heavy, включително последната, където неговата кола Tesla Roadster с манекен на кормилото ще полети в открития космос.

Видеоклипът, качен на Instagram профила на Мъск, показва как огромната ракета ще излети от Флорида в първия си изпитателен полет в 13:30 ET (20:30 българско време) днес.

Любопитен факт е, че българската фамилия "Velev" ще бъде гравирана на постамента, върху който ще е автомобилът на Мъск. Там ще бъдат изписани фамилиите на всички от екипа на SpaceX. Младият българин Орлин Велев Джуниър е част от екипа на Мъск от две години. Той работи в SpaceX заедно с още двама българи, между които е и баща му проф. Орлин Велев, миналата година удостоен с най-високото отличие в областта на химията в САЩ.

Забавното видео, озвучено с песента на Дейвид Бауи Life on Mars, показва как след старта на достатъчна височина от Falcon Heavy ще се отделят ускорителите на първата степен. Два от трите трябва да кацнат на сушата, а третата - на плаваща платформа в океана.

После капака на товарното отделение ще се отвори и червеният автомобил ще продължи своето самостоятелно пътешествие. Показано е как манекенът, с лакът на прозореца, отива към Марс, сякаш към залеза. Теслата ще прелети сама 400 млн км в дълбокия космос.

В действителност това ще бъде малко по-различно. За да не донесе до Марс земни бактерии, на автомобила не е разрешено нито да кацне на Червената планета, нито дори да достигне нейната орбита, тъй като вероятно ще падне на повърхността. Тя ще се движи по хиперболична орбита около Слънцето, която се намира на приблизително същото разстояние като това на Марс, но няма да се пресече с четвъртата планета от Слънчевата система.

Мъск увери зрителите, че камерите на автомобила ще предоставят "епични гледки" от пътешествието до Марс.

10 декември 2018 в 10:454982