24 септември 2018
  •  Говорят медиците

Апарат на НАСА ще премине през короната на Слънцето

| ПОСЛЕДНА ПРОМЯНА 19 юли 2016 в 10:5027370
Концепция на художник за космическия кораб Solar Probe Plus. Източник: NASA / JHUAPL.

НАСА най-сетне одобри първата мисия, която ще премине през короната на Слънцето, за да събере данни.

Това означава, че може да започне събирането на специален екип от учени и инженери за изграждането на т.нар. мисия Solar Probe Plus, която ще стартира лятото на 2018-та, съобщи Университета Джонс Хопкинс.

След старта си слънчевата сонда ще прелети покрай Венера седем пъти, за да намали разстоянието си до Слънцето. Апаратът ще извърши общо 24 обиколки около Слънцето като при последните три космическият кораб ще прелети на разстояние от 6,3 милиона километра от повърхността на Слънцето. Това е около седем пъти по-близо, отколкото който и да е космически кораб е стигал до нашата звезда. Той ще се подложи на 500 пъти по-висока слънчева радиация от всеки космически кораб в орбита около Земята.

С навлизането си в короната на нашата звезда на Solar Probe Plus може да направи много детайлни измервания. Изследователите се надяват да научат повече за короната, тази загадъчна свръхгореща "атмосфера" на Слънцето. Космическият апарат ще бъде оборудван с инструменти за изучаване на магнитното поле и измерванията на плазмата и слъчевия вятър - непрекъснатия поток от заредени частици, изхвърлян в космоса от короната. По-доброто разбиране на процесите, управляващи слънчевия вятър ще доведат до по-добри прогнози на "космическото време", което е много важно за пилотираните космически кораби, особено в контекста на пилотираните мисии до Марс, които ще се проведат през 20-те.

Космическият апарат и инструментите му ще бъдат защитени от слънчевата топлина със щит, дебел 11см от въглероден композит, който ще трябва да издържа на температури, които достигат почти 1400º С, но запазва стайна температура за полезния товар на космическия кораб.