13 ноември 2019
  •  Говорят медиците

Археолози откриха най-старата карта в света

Възрастта на каменната карта е около пет хиляди години

| ПОСЛЕДНА ПРОМЯНА 14 ноември 2016 в 10:5861790
Снимка: René Laursen/Bornholms Museum

Най-старата карта на света е открита от датски археолози. Според изследователите това е камък, чиято възраст се оценява на пет хиляди години и показва местоположението на полета и пътеки, съобщи ScienceAlert.

Счупеният камък е дълъг само на 5 сантиметра и се датира на около 2700-2900 г. пр.н.е.. Той е открит сред артефакти, намерени на остров Борнхолм в югозападно Балтийско море, включително странни ритуални камъни, изобразяващи Слънцето.

Изследователите успяха да намерят два от трите каменни фрагмента. Според учените камъкът е счупен случайно, по време на ритуал в почит на Слънцето, извършван от древните земеделци.

Картата е покрита с множество линии, които учените тълкуват като полета и пътища.

"Това не са случайни драскотини", - заяви един от изследователите, Флеминг Каул (Flemming Kaul) пред The Local. "Някои от линиите може да бъде символи на житни класове или растения с листа."

Каул добави, че ако камъкът е наистина карта, то той е "нещо много уникално" и "без паралел".