21 октомври 2019
  •  Говорят медиците

Арктика през последните 32 години (видео)

| ПОСЛЕДНА ПРОМЯНА 08 ноември 2016 в 16:1573370
Снимка: NASA

НАСА публикува видео заснето от земна орбита, което ясно показва промяната на ледената покривка на Арктика през летния сезон от 1984 до 2016 година.

Новите сателитни данни показват рекорден спад на масата на арктическия лед през последните десетилетия, а на 24 март тази година, ледът покрива 14.52 милиона квадратни километра, което е 0.0805 милиона квадратни квадратни по-малко от миналата година, съобщава сайтът Futurism.

Специалистите на НАСА твърдят, че общо взето, Арктика е загубила почти един милион квадратни километра от зимната ледена покривка от 1979 година насам. Сега районът на Северния ледовит океан е почти без стари ледове - те представляват едва 3 % от общата повърхност.

Огромно въздействие върху процеса на топене оказва затоплянето на океаните, което ще продължи да влияе на топенето на арктическия лед, както и общото повишение на температурата на въздуха. Според учените, от 2030 г. северните шплярни области на нашата планета може напълно да се лишат от лед, което ще доведе до по-високо ниво на световния океан и, следователно, някои крайбрежни зони ще бъдат наводнени.

Парижкото споразумение, подписано от 170 страни, има за цел да ограничи повишаването на "средната глобална температура под 2°С", което би трябвало да спаси Арктика от изчезване и планетата от непосредствени бедствия.