07 юли 2022

Аспиринът може да лекува рак на кръвта, според ново изследване

Открит е механизма, по който салициловата киселина възпира растежа на туморите

| ПОСЛЕДНА ПРОМЯНА 02 юни 2016 в 14:24 66670

Учените са открили по какъв начин салициловата киселина - ключово съединение в нестероидни противовъзпалителни лекарства като аспирин - и дифлунизалът спират възпалението и дори нарастването на туморите.

Изследването на учените от Институтите Гладстон (Gladstone Institutes) е публикувано в медицинското списание eLife.

И салициловата киселина, и дифлунизалът потискат два ключови протеина, които подпомагат контрола на генната експресия в целия организъм. Чрез потискане на тези протеини двете лекарства блокират активирането на други протеини, участващи във възпалението и клетъчния растеж, включително на левкемията, съобщава Science Daily.

Двата протеина, контролиращи дейността на гените в клетките на целия организъм - P300 и СВР - са епигенетични регулатори, които поддържат оптимален брой други протеини, които предизвикват възпалителни реакции или участват в репродукцията на клетките. Салициловата киселина като блокира СВР и P300 предотвратява клетъчното увреждане, причинено от възпалението.

"Салициловата киселина е едно от най-старите лекарства на планетата, още от египтяните и гърците, но ние все още откриваме нови неща за него", заяви водещият автор Ерик Вердин (Eric Verdin), директор на Института Гладстон по вирусология и имунология.

Това изследване предоставя първото конкретно доказателство, че P300 и СВР могат да се използват за лекарства и имат важни клинични последствия.