21 ноември 2019
  •  Говорят медиците

Астронавт на НАСА публикува снимка на северно сияние над Шотландия

| ПОСЛЕДНА ПРОМЯНА 25 ноември 2017 в 17:1222790
Снимка: twitter.com/astrokomrade

Командирът на 53-ти екипаж на Международната космическа станция астронавтът на НАСА Ранди Брезник публикува на Twitter страницата си снимка на  северно сияние над Шотландия.

"Това северно сияние е символ на шотландския мистицизъм в миналото и привлекателността на Шотландия в настоящето", коментира астронавтът като пояснения към снимката.

Северното сияние или aurora borealis е ослепително светлинно шоу, при което заредени частици попадат в магнитното поле на Земята. Но има точно определени условия: нужен е достатъчно силен порив на слънчевия вятър, който да се сблъска с магнитосферата, да предаде енергията си на атмосферните газове (предимно азот и кислород), да ги йонизира, за да потекат тези надиплени реки от светлина.

Спиращо дъха на земята, северното сияние е още по-невероятна гледка, когато се наблюдава извън границите на нашата планета.

Това е видео от 25 юни, когато членовете на екипаж 52 на Международната космическа станция са имали възможност да видят полярното сияние от високо, докато профучават над него със скорост 27600 км в час.