19 октомври 2019
  •  Говорят медиците

Астронавти отгледаха месо на борда на Международната космическа станция

| ПОСЛЕДНА ПРОМЯНА 09 октомври 2019 в 00:3318780
Снимка: pixabay

През 2018 г., израелския стартъп за хранителни технологии Aleph Farms направи пробив в индустрията на алтернативно създадени меса, произвеждайки първата лабораторно отгледана пържола - парче от изкуствено отгледани клетки, което наподобява текстурата и структурата на говеждото месо.

Компанията се надява един ден да осигурява меса, произведени без убийството на животни, за всички хора на планетата, а може би дори в космоса. Сега вече и астронавтите от Международната космическа станция (МКС) са използвали технологията на Aleph, създавайки първото успешно отгледано месо в космоса.

Първият по рода си експеримент е проведен в руската част на МКС на 26 септември, според изявление на Aleph

Астронавтите използват 3D принтер, разработен от руската компания 3D Bioprinting Solutions, за да накарат клетки от говедо, доставени от Земята, да формират мускулна тъкан. С други думи, те "отглеждат" парче телешко в условията на микрогравитация.

Този експеримент не само показва, как астронавтите биха могли да се снабдяват с прясно месо на борда на МКС, а може би и по-далеч в открития космос, но и показва възможностите на процесите, разработени от компанията, да работят при изключително сурови условия.

"Ние доказваме, че култивираното месо може да бъде произведено по всяко време, навсякъде и при всякакви условия", съобщава изпълнителния директор на Aleph, Дидие Тубиа (Didier Toubia). "Имаме потенциалната възможност да осигурим решение за производство на месо по-близо до хората, които се нуждаят от него, в момента, в който е необходимо."

Източник: Futurism - ASTRONAUTS JUST GREW MEAT IN SPACE FOR THE FIRST TIME