21 февруари 2019
  •  Говорят медиците

Астрономите са открили една от най-старите и най-ярки галактики във Вселената

| ПОСЛЕДНА ПРОМЯНА 04 март 2015 в 12:1027180

Космическите телескопи на НАСА  Hubble и Spitzer са открили една от най-старите и най-ярките галактики, които астрономите са наблюдавали в ранната Вселена. Това се съобщава на сайта на НАСА. Галактиката A1689-zD1 е възникнала само 700 милиона години след Големия взрив.

A1689-zD1 в младата Вселена е имала характеристиките на стара съвременна галактиката. В нея са били натрупани много прах и звезди. Сега, в нея за една година се образуват звезди с обща маса не повече от 12 слънца.

Галактичен куп Abell 1689, който се намира на разстояние от 2,2 милиарда светлинни години от Земята, е действал като гравитационна леща като е увеличил интензивността на светлината от A1689-zD1 около девет пъти. Това е помогнало на учените да проучат галактиката A1689-zD1.

Астрономите смятат, че галактиката A1689-zD1 е на 12,8 милиарда светлинни години, а Abell 1689 е 2,2 милиарда светлинни години.

Както отбелязват учените, толкова стара галактика се е образувала в ранната Вселена благодарение на високата интензивност на звездообразуване в нея. Такива галактики са отбелязали края на "тъмните векове" във Вселената.