17 декември 2017
  •  Говорят медиците

БАН представя проекта "ЕкзоМарс", в който участва и България

| ПОСЛЕДНА ПРОМЯНА 13 март 2016 в 10:0082650

Институтът за космически изследвания и технологии (ИКИТ) към Българската академия на науките (БАН) утре (14.03) от 14 ч. в заседателната зала на БАН (ул. „15 ноември" №1) ще представи проекта "ЕкзоМарс".

В представянето ще вземат участие директорът на института чл.-кор. Петър Гецов, както и професорите Цветан Дачев и Йорданка Семкова.

В рамките на "ЕкзоМарс" съвместно работят Европейската и Руската космически агенции, като в него ще се използва и българска апаратура "Люлин-МО", създадена от ИКИТ. Основната цел на проекта е търсене на следи от минал или настоящ биологичен живот на Марс.

Ще бъде изследвано съдържанието на газове в атмосферата на Червената планета и ще се картографира подпочвеният лед.

Дозиметричната апаратура "Люлин-МО" е част от руския неутронен спектрометър FREND на орбиталния спътник TGO на "ЕкзоМарс". "Люлин-МО" е финансирана и разработена по договор на ИКИТ-БАН с Института за космически изследвания към Руската академия на науките (РАН).

Паралелно с представянето на проекта от страна на БАН, утре ще се провеждат и радиационни измервания с помощта на българската апаратура.

25 декември 2017 в 00:0010185