25 септември 2017
  •  Говорят медиците

Бактерии оцеляха върху външната страна на космическата станция

| ПОСЛЕДНА ПРОМЯНА 03 септември 2017 в 13:4122730
Снимка: NASA / JPL-Caltech

Пробите от външната повърхност на Международната космическа станция (МКС) доказаха, че някои видове бактерии могат да оцелеят в условията на смъртоносната радиация в космоса, предаде РИА Новости.

Това заяви ръководителят на бъдещата експедиция до МКС - космонавтът Александър Мисуркин. Според него по този начин от попаднали на Земята бактерии би могъл д се зароди животът на нашата планета.

"Когато събирах образците, си помислих: Какво би могло да е живо там? Какъв биологичен живот може да има? И изведнъж се оказа, че има!" - разказва Мисурин. Според него "самият факт, че нещо може да оцелее в космоса, показва, че ако микроорганизмите са в състояние да оцелеят, може би животът на Земята се е появил по същия начин".

По време на новата експедиция до МКС астронавтът има намерение да излезе в открития космос и да събере нови жизнеспособни форми на бактерии.