15 декември 2017
  •  Говорят медиците

Батманът на динозаврите е открит от китайски учени (видео)

| ПОСЛЕДНА ПРОМЯНА 30 април 2015 в 15:5318980

Китайските учени са реконструирали един странно изглеждащ, летящ, с размерите на гълъб, динозавър с ципести, подобни на прилет крила, чиито останки са намерени от фермер от провинция Хъбей

По предварителни данни, възрастта на находката е около 160 милиона години - в края на периода Юра, разказва Live Science

Китайските палеонтолози са дали име на динозавъра Yi Qi - "Странно крило". Учените смятат, че принадлежи към месоядните тероподи, в рамките на които има малка група от птици scansoriopterygids. Летящият динозавър е тежал около 380грама.

На изследователите са направили впечатление необичайно дългите кости на животното, продължаващи от предните крайници и свързани с мембрана, подобна на ципата на летящите катерици и прилепите. Динозавърът Yi Qi е имал и пера, но не ги е използвал по време на полет.

Като цяло не е можел да лети особено добре. За разлика от други динозаври, пернатият дребосък е може би неуспешен експеримент в началото на еволюцията на птиците, казват изследователите.

Dinostar Co. Ltd

"Съществото е първият известен динозавър с ципести крила", каза Xing Xu, палеонтолог университета Лини в Китай, и съавтор на изследването, публикувано вчера (29 април) в списание Nature.

"Това е изумително откритие и аз мисля, че е един от най-неочакваните и откровено странни динозаври, които са открити през последните няколко години", е заявил Стивън Брусат (Stephen Brusatte), палеонтолог от университета в Единбург в Шотландия, неучаствал в проучването. Палеонтолозите предполагат, че вероятно способността за летене много пъти се е развивала у динозаврите, но само една група - птиците - са успели в това начинание.

25 декември 2017 в 00:0010185