20 април 2019
  •  Говорят медиците

Бебетата чувстват болка не по-малко, отколкото възрастните

| ПОСЛЕДНА ПРОМЯНА 23 април 2015 в 09:3711990
Снимка: www.ucsf.edu

Учените са опровергали хипотезата, че мозъкът на бебетата не е достатъчно развит, за да чувстват болка. Използвайки ядрено-магнитен резонанс, те установили, че у бебетата са активни 18 от 20-те области на мозъка, отговарящи за болката, съобщава Science Daily.

А съвсем доскоро, до 1980 е било обичайна практика при бебета, да не се прилагат медикаменти за облекчаване на болката по време на операция.

Проучванията са проведени в Университета в Оксфорд. Сканирани са мозъците на бебета, докато са били заспали.

Проучването разглежда 10 здрави бебета на възраст между един и шест дни и 10 здрави възрастни от 23 до 36 години.

Изследователите изпращали импулси към крачетата на бебетата подобни, според учените на "леко побутване с молив". Мозъците на бебетата реагирали по същия начин, както мозъците на възрастни на четири пъти по-силен импулс.

Ядрено-магнитният резонанс дава сравнение на мозъчната активност при възрастни и деца при болка. Снимка: University of Oxford

"Бебетата не могат да кажат, че ги боли и е трудно да се направи този извод от визуални наблюдения. Поради това, някои хора твърдят, че мозъкът на новороденото не е развит достатъчно за да чувства болка", - обяснява д-р Ребека Слейтър (Rebeccah Slater) Университета в Оксфорд.

Изследователите казват, че сега е възможно да се види как болката "се случва" в мозъка на новороденото и изглежда много прилича на болката при възрастни.

Съвсем не толкова отдавна, до 80-те години на миналия век е често срещана практика при операции на бебета, те да бъдат блокирани мускулно, но да не им се дава упойка.

Истинският произход на 4/20