19 юни 2018
  •  Говорят медиците

Белуга проговори на делфински "език" (видео)

| ПОСЛЕДНА ПРОМЯНА 06 ноември 2017 в 10:1733920
Белуга. Снимка: Pinterest

Един кит белуга, живеещ в плен с афала, морски бозайник от семейство Делфинови, изненада учените, след като бе записано да си говори на "делфински език".

Китът започва да подсвирква със звуци, характерни за делфините и се отказва от собствената си вокализация на белуга, след като е бил настанен с афала само за два месеца, съобщава ScienceAlert.

Изследването е публикувано в списание Animal Cognition.

Преди да бъде преместен в делфинариума Коктебел в Крим през ноември 2013 г., китът е бил добре социализиран с други китове белуга в предишния морски парк.

Но в Коктебел, новите му спътници са само афали. Но въпреки първоначалните трудности, китът бързо се интегрира в обществото на делфините, което се състои от един възрастен самец, две възрастни женски и една млада самка, разказват изследователите Елена Панова и Александър Агафонов от Руската академия на науките в Москва.

"Проверката на аудио записите, направени преди и след въвеждането на белугата, разкрива, че междувидовата имитация не е реципрочна. Докато имитациите на делфиновите подсвирвания се срещат редовно сред вокализацията на белугата, ние открихме само един случай, в който делфините произвеждат кратки разговори, които приличат (но не са идентични във физически параметри) на тези на белугата" - обясняват изследователите.

Но въпреки че китът успешно имитира своите другарчета, не е известно дали разбира какво "говори".