16 септември 2019
  •  Говорят медиците

Биолози твърдят, че помощта за животните може да бъде вредна

| ПОСЛЕДНА ПРОМЯНА 31 март 2015 в 15:5621600

Дейността на хората за осигуряване на храна за някои видове може да доведе до много негативни последици като например разпространението на инфекциозни заболявания сред животните и отслабването на имунната им система, твърдят учени. Повече информация за резултатите от изследването може да бъде намерена в списание Ecology Letters.

Биолозите са анализирали над 20 изследвания, разказващи за осигуряването на допълнително захранване на диви животни, с което хората са се опитвали или да подкрепят малобройни популации, или да компенсират нанесените човека вреди върху естественото местообитание на животните. Освен това, учените взели под внимание данните за инфекциозните болести, засягащи конкретни популации.

Резултатите показват, че добрите намерения на хората твърде често носят негативни последици. Когато няколко популации от един и същи вид използват едно и също място за храна, то често се превръща в източник на инфекциозни заболявания, които могат да се предадат и на човека. Има и случаи, когато предоставената храна от хората е малко по-различна от това, което животните намират в естествената си среда, а това води до проблеми с храносмилателния тракт, а понякога и с имунната система. Учените твърдят, че да се помага на животните е необходимо, но подходът към този въпрос трябва да е по-внимателен и обмислен.

13 септември 2019 в 00:003404