Blue Origin претърпя неуспех с аналог на руските двигатели РД-180

НаукаOFFNews Последна промяна на 17 май 2017 в 08:12 6879 0

Кредит Enlarge

Горивната система на ракетния двигател BE-4 върху стенд за изпитване в Западен Тексас.

Космическата компания Blue Origin на Джеф Безос, основателят на Amazon, проведе тестове на двигателя BE-4, предназначен да замени руския РД-180, които завършиха с неуспех.

Това е първият провал на Blue Origin, която безопасно приземи космическия си апарат за многократна употреба пет пъти, подчертава АrsТechnica

"Вчера загубихме набор тестово оборудване за горивната система на един от нашите изпитателни стендове BE-4", - каза Blue Origin, като посочва, че инцидентът няма да повлияе на процеса на разработване на двигателя" - съобщава компанията в Twitter.

От съобщението не е ясен мащаба на аварията (компанията има най-малко две съоръжения за изпитване на ракетни двигатели близо до Ван Хорн, Тексас), но "това, че Blue Origin, сравнително потайна компания, въобще сподели тази информация е показателно", отбелязва АrsТechnica.

Blue Origin преди време обяви, че планира да създаде три работни образеца BE-4. Първият бе показан през март 2017.

Планира се ВE-4 да се монтира на ракетата Vulcan, която ще замени ракетата-носител Atlas V, където са руските РД-180. На първата степен на Vulcan ще бъдат поставени два еднокамерни двигателя BE-4, които заедно ще позволят да се развие по-голяма тяга, отколкото един двукамерен РД-180 на първата степен на Atlas V, подчертава лента.ру.

Този неуспех е малко вероятно да попречи на Blue Origin да изпълни целта си, освен ако не се дължи на някакъв фундаментален пропуск с конструкцията на двигателя BE-4, което изглежда малко вероятно. По-скоро такива инциденти са често срещана част от изпитанията на двигателите. Високите налягания и горивото лесно предизвикват експлозии. И тъй като компанията е добре финансирана поради "дълбоките джобове на Безос", пише АrsТechnica.

Освен това този инцидент няма да има никакво влияние върху плановете на компанията да продължи с тестовите полети на New Shepard по-късно това лято или началото на тази есен. Тази ракета използва по-малък двигател BE-3, който е добре проверен. Търговските суборбитални полети на New Shepard може да започнат най-рано през 2018 година.

Върху замяната на руските РД-180 работи и Aerojet Rocketdyne. За разлика от BE-4, двигателят AR1 може да се монтира и на сега действащата ракета Atlas V. Компанията засега не е представила работен образец на блока, но в началото на май 2017 се проведоха огневи изпитания на предкамерата на AR1.

Най-важното
Всички новини
За писането на коментар е необходима регистрация.
Моля, регистрирайте се от TУК!
Ако вече имате регистрация, натиснете ТУК!

Няма коментари към тази новина !