21 ноември 2017
  •  Говорят медиците

Брайън Кокс: Няма извънземни, защото са се самоунищожили

| ПОСЛЕДНА ПРОМЯНА 11 октомври 2016 в 13:16123542
Снимка: www.vice.com

Британският физик Брайън Кокс (Brian Cox) обясни защо все още не сме се срещали с извънземните.

Този известен учен и популяризатор на науката заяви, че е малко вероятно да видим резултати в търсенето на извънземен разум, тъй като интелигентният живот се самоунищожава, когато достигне високо ниво на развитие на технологиите, например чрез ядрена война или заради изменението на климата, пише Daily Mail.

Парадоксът на Ферми е една от най-големите мистерии астрономията - Защо, като се имат предвид, че само в нашата галактика има 200 млрд - 400 млрд звезди и най-малко 100 милиарда планети, няма признаци на извънземен интелект?

Предположението на професор Кокс е, че скоростта на напредъка на науката и технологиите на извънземните цивилизации вероятно изпреварва развитието на управляващите ги политически институции, което ще доведе до самоунищожение.

Технологиите, които генерират енергия, без която не може нито една развита цивилизация, произвеждат парникови газове или ядрени оръжия, а те имат потенциала да унищожат условията за живот.

Професор Кокс заяви: "Едно от решенията на Парадокса на Ферми е, че не е възможно да се управлява свят, който има силата да се самоунищожи и се нуждае от глобални решения за бизнес сътрудничество за предотвратяване на това. Развитието на науката и техниката неизбежно изпреварва развитието на политическия опит, което води до катастрофа."

Професор Кокс наскоро публикува книга, написана заедно с колегата му Университета на Манчестър физикът Джеф Форшоу (Jeff Forshaw) - "Универсално: Ръководство за Космоса" (Universal: A Guide to the Cosmos).

Тя проследява как науката обяснява развитието на Вселената от времето на Големия взрив преди около 14 милиарда години.
Физиците предполагат, че Големият взрив е само едно от огромен брой такива събития и има и други вселени, във всяка от които законите на физиката действат по различни начини.

PetarD
11.10 2016 в 16:39 2
"...интелигентният живот се самоунищожава, когато достигне високо ниво на развитие на технологиите, например чрез ядрена война или заради изменението на климата..."

Не виждам нищо интелегентно в това.
Вселената е голяма не само като пространство, но и като време. Ако приемем, че една цивилизация се създава и унищожава в рамките на 2-3 милиона години, то те са нищо във времевата рамка, в която мислим за Вселената - от поредица на 5-20 милиарда години. Шансът по едно и също време да съществуват две цивилизации на приблизително едно ниво на развитие и същевременно да са на достъпно за пътуване между тях разстояния не мисля, че е голям. Но повече ми харесва тезата, че развитите цивилизации се свързват с другите, едва когато другите достигнат подходящото еволюционно ниво за това. Или когато са на ръба на самоунищожението.