21 март 2019
  •  Говорят медиците

Бразилски учени откриват в кафето протеин с морфинов ефект

| ПОСЛЕДНА ПРОМЯНА 25 януари 2015 в 14:3419830

Изследователи от Държавния университет на Бразилия (UnB) и Embrapa заявиха вчера, че са открили протеин в кафето, който има ефект, облекчаващ болката, подобно на морфина, съобщи Medicalxpress.

Държавната изследователска корпорация Embrapa, подразделението за генетика и биотехнологии, съвместно с учени от UnB, са открили "фрагменти на неизвестен досега протеин" с подобни на морфина ефекти като  "обезболяващи и леко успокояващи нервната система" свойства.
Изпитванията върху лабораторни мишки показали, че опиоидните пептиди, които са естествени биологични молекули , изглежда имат по-дълготраен ефект върху мишките, отколкото самия морфин.

От Embrapa заявяват, че откритието има "биотехнологичен потенциал" за производството на здравословни храни, а също може и да помогне за облекчаване на стреса.

През 2004 г., Embrapa успяват да разчетат генома на кафето.