17 декември 2017
  •  Говорят медиците

Чешки учени виждат нарастващ риск от удар на астероид със Земята

| ПОСЛЕДНА ПРОМЯНА 08 юни 2017 в 08:4021730
Снимка: Cosmos News

Нараства рискът Земята да бъде ударена от астероид от метеорния поток Тауриди, алармират чешки астрономи.

Астрономите от Чешката академия на науките правят своето заключение след анализ на 144 болида (големи ярки метеорити, които експлодират в атмосферата) от потока Тауриди и регистрират нова група от най-малко два астероида с размери 200-300 метра в диаметър.

Тауридите, оставени след преминаването на кометата Енке, преминават покрай Земята всяка година в края на октомври и началото на ноември. Новата група, забелязана от чешките астрономи, принадлежи на Южните Тауриди и се придвижва вкупом около Слънцето.

"Много вероятно групата да включва и множество незасечени астероиди, с големина десетки метри в диаметър или по-големи", се казва в пресъсобщение на чешката академия, цитирано от phys.org. "Затова и опасността от сблъсък с астероид нараства чувствително веднъж на всеки няколко години, когато Земята среща този поток от междупланетарен материал", пишат още учените.

Техните резултати са публикувани в сайта Astronomy & Astrophysics

Астероидите са много трошливи, но когато са толкова големи, те могат да проникнат дълбоко в атмосферата и да създадат реална заплаха от сблъсък със Земята, уточняват от чешката академия. Нейните учени отправят призив за по-задълбочено проучване, което да предостави "по-добро описание на този реален източник на потенциални опасни обекти, достатъчно големи да предизвикат локално или дори континентално бедствие".

25 декември 2017 в 00:0010185