17 декември 2017
  •  Говорят медиците

Човешкият мозък може да предсказва бъдещето

| ПОСЛЕДНА ПРОМЯНА 07 декември 2017 в 11:1350440
University of Glasgow

Човешкият мозък предсказва какво ще видят след малко очите, установиха учени от Университета в Глазгоу с помощта на ядрено-магнитен резонанс (ЯМР), съобщава MedicalXpress.

В ново проучване, публикувано от Nature в списание Scientific Reports (пълен текст), изследователите проследяват мозъчните процеси по време на получаването на визуална информация и нейната обработка и разбират, че това, което виждаме, се определя от непрекъснат двупосочен диалог между мозъка и очите.

Изследването, ръководено от проф Ларс Мъкли (Lars Muckli) от Университета в Глазгоу, използва ядрено-магнитен резонанс и визуална илюзия, за да покаже, че мозъкът очаква информацията, която ще види, когато очите направят следващия си ход.

Илюзията се състои от два стационарни мигащи квадрата, които изглеждат за наблюдателя като един квадрат, който се движи между две точки. Мозъкът ги прогнозира движението, защото този процес е по-познат на човешкия ум и той по-лесно си го представя. По време на тези мигания, авторите инструктират участниците да движат очите си. Изследователите проследяват активността на зрителната кора на мозъка и установяват, че предвиждането на движението се обновява в кората до новата пространствена позиция от движението на очите.

Ние движим очите си приблизително 4 пъти в секунда, което означава, че нашите мозъци трябва да обработват новата визуална информация на всеки 250 милисекунди. Независимо от това светът изглежда стабилен. Ако видеокамера правеше карди с такава честота, филмът щеше да изглежда накъсан и прескачащ. Причината, поради която все пак възприемаме света стабилен е защото мозъците ни мислят в перспектива. С други думи, мозъкът прогнозира какво ще се случи, какво ще видите, след като преместите очи.

Учените твърдят, че това изследване е изключително важно като по-нататъшните проучвания в областта на невронауката ще спомогнат за намирането на повече възможности за изучаването на мозъчните функции, изкуствения интелект, както и лечението на сложни психични разстройства.

25 декември 2017 в 00:0010186