13 август 2020

Чудото се случи - апаратът, който Розета пусна върху кометата, се събуди (видео)

| ПОСЛЕДНА ПРОМЯНА 14 юни 2015 в 15:48 76832
Снимка: ESA/DLR

Така очакваната връзка със "заспалия" на кометата Чюрумов-Герасименко спускаем апарат на Розета, Philae е осъществена вчера, съобщи Европейската космическа агенция.

Сигналите са постъпили в Европейския космически оперативен център на ЕКА  в Дармщад в 22:28 CEST (23:28 българско време) на 13 юни. Над 300 пакета данни са били анализирани от екипите в центъра за контрол на спускаемия апарат Philae в Германския аерокосмически център (DLR).

"Philae е в много добро състояние: Тя е с работна температура от -35ºC и има 24 вата на разположение", обяснява д-р Щтефан Уламек (Stephan Ulamec), ръководител на проекта Philae към DLR. "Спускаемият апарат е готов за експлоатация."

Осемдесет и пет секунди Philae "говори" с екипа си на Земята, с помощта на Rosetta, и това е първият контакт, след заспиването й през ноември.

При анализа на данните за състоянието й става ясно, че Philae е била будна от по-рано: "Ние получихме данни за историята до момента, обаче спускаемият апарат не е могъл да се свърже с нас по-рано"

Сега учените са в очакване на следващия контакт. Все още има повече от 8000 пакети данни в паметта на Philae, които ще дадат информация на екипа на DLR за това, какво се е случило с апарата в последните няколко дни на кометата 67P /Чюрумов-Герасименко.

Philae спря на 15 ноември 2014, след като работи на кометата около 60 часа.

Ще очакваме още информация от Европейската космическа агенция в Дармщад. Приказката продължава!

Лили 15.06 2015 в 14:42 2