25 май 2019
  •  Говорят медиците

Чуйте небесните удари на пулсарите

| ПОСЛЕДНА ПРОМЯНА 28 април 2019 в 00:0613660
Кредит: РадиоАстрон

Пулсарите са може би най-полезният космически обект. Мъртви звезди, които се въртят невероятно бързо и снопът лъчи от полюсите им, често пулсира на точни интервали милисекунди.

Именно този невероятно точен ритъм ги прави толкова полезни. Астрономите ги използват, за да изчислят разстоянията, да разберат междузвездната среда, да изследваи изкривяването на пространство-времето около черните дупки. Те са GPS-ът за навигация по звездите .

В знак на уважение към тези удивителни обекти, Роскосмос е събрал музикален видеоклип, в който превежда честотата на сигнала в звукови вълни, въз основа на данни от космическия телескоп на Роскосмос „Спекър-Р”, съобщава ScienceAlert.

Музиката идва от 10 различни пулсара, след което се обединява във вълнуващ концерт на малък сегмент от нощното небе.

Надписите са на руски, но под видеоклипа има превод на български.

Музиката на пулсарите, базирана на данни от космическия телескоп „Спекър-Р” и проекта „РадиоАстрон”.

Пулсарът е бързо въртяща се неутронна звезда с ултрависока плътност, остатък от експлозия на свръхнова. Сигналите от пулсари могат да се използват като таймери и навигационни точки за спътници.

Чрез превеждане на честотата на сигналите в звукови вълни може да получите музика ... [следват отделните сигнали]. А сега всички заедно ...

„Спекър-Р” е космическа обсерватория, стартирала през 2011 г. Тя работи на орбита в продължение на осем години, като надвишава гаранционния си период 2,5 пъти.

Проектът РадиоАстрон има голям принос за изучаването на пулсарите.