16 декември 2017
  •  Говорят медиците

Чуйте загадъчните радиосигнали от полярните сияния на Юпитер (видео)

| ПОСЛЕДНА ПРОМЯНА 09 септември 2016 в 14:1836191
Снимка: NASA

На 27 август космическият кораб Juno на НАСА за първи път прелетя над Южния полюс на Юпитер. По време на подхода сондата забеляза възхитителна вихрушка от инфрачервена светлина- полярното сояние на планетата гигант.

"Въпреки, че знаехме, че с наближаването на Южния полюс на Юпитер може да открият южните полярни сияния на планетата, бяхме изненадани да ги видим за първи път", коментира Алберто Адриани (Alberto Adriani) от Института по астрофизика и планетология в Рим. Адриани е част от изследователския екип на инструмента за картографиране на Juno, койтозаписва полярните сияния на Юпитер, пише Еarth Сhronicles.

Друг инструмент на Juno, "Вълни" (Waves), записва нискочестотни (до 100 кХц) радиосигнали, идващи от полярните сияния на газовия гигант. За да ги направят чуваеми, учени от Университета на Айова ги прехвърлят в диапазона от честоти, достъпни за човешкото ухо. Чуйте как звучи полярното сияние на Юпитер от 30-та секунда на видеото:

Сиянията на Юпитер звучат загадъчно и мистериозно сами по себе си. За разлика от Земята, която се осветява с полярни сияния в отговор на слънчевата активност, Юпитер ги произвежда сам. Източникът на енергия за производството на сияния е въртенето на гигантската планета.

Въпреки, че Юпитер е 10 пъти по-голям от Земята, той успява да се върти 2.5 пъти по-бързо от нашата малка планета. И както знаете, ако се върти магнит, се получава електрически генератор. Юпитер е много голям магнит. Индуцираните електрически полета ускоряват движението на частиците към полюсите на Юпитер, където те образуват полярните светлини.