14 ноември 2018
  •  Говорят медиците

Curiosity намери на Марс още един метален метеорит

| ПОСЛЕДНА ПРОМЯНА 18 януари 2017 в 12:2355140
Снимка: NASA/JPL-Caltech/MSSS

Марсоходът Curiosity откри на Марс нов загадъчен обект, който може да ще се окаже метеорит, съобщи New Scientist.

Това е третият метеорит, намерен от Curiosity на Марс. Снимката е направена на 12 януари, докато марсоходът проучва връх на планината Шарп. Той, изглежда, че ще се окаже желязно-никелов метеорит, един от малкото забелязани на Червената планета.

Според изследователите, трите светли точки в близост до центъра на метеорита приличат на следи от въздействието на лазера на инструмента ChemCam на марсохода и следователно, Curiosity вече е взел проби от метеорита и скоро ще разберем състава му.

Ако резултатите от ChemCam покажат, че той е най-вече е от желязо, ще се потвърди, че това е метеорит, образуван от ядрото на астероид. Това ще бъде един от няколкото открити на Марс - пет са били открити от марсохода Opportunity, а Spirit  е заснел още два потенциални метеорита.

За изненада на изследователите всички досега открити метеорити на Марс са съставени предимно от желязо, а 95 % от метеоритите, намерени на земята са каменни.